• sofie9191

Vi som ruvar 2018

Hej! Hoppar in i denna tråd och hoppas att några är kvar som ruvare

Jag är på RD 3 med ett 2-dagars med ca 10 celler. Embryologen sa ? ert ägg har 8 celler vad vi kunde se förut? men när hon visade upp det på skärmen för oss hade det delat sig mer! Vet inte om någon annan har erfarenhet av det?! Lite orolig att det delat sig för fort?

Denna eviga väntan, har testdag 2/6

• sofie9191
    Challe2018 skrev 2018-05-22 17:11:25 följande:

Hej!!!

Jag har också testdag 2/6!! Satte in en fin fyrcellare i torsdags. WOW! 10 celler?!? Det måste ju vara superbra?

Jag har en massa PMS-symtom av Lutinus-tabletterna, annars ok. Blir lätt nojig av att läsa alla inlägg kring ivf-erfarenheter, men kan ändå inte låta bli.

Hade du insättning två dagar efter uttag?

Hej! Ja precis, jag gjorde ägguttaget i onsdags och fick tillbaka i fredags Ja jag hoppas det men när jag googlar runt hittar jag inte så många som mig! Så då blir jag ju lite osäker!

Okej, Jag har Molvärk och är supertrött. Men det kan man ju vara när som också! ja jag blir också nojig!
  • sofie9191
    Bellelle skrev 2018-06-29 20:57:50 följande:

Hej alla. Är det nån som är kvar här? Hur har det gått för alla? Jag gjorde min fjärde insättning juni och nu är jag gravid. Har ultraljud den 19 juli. Jag vill bara att tiden ska gå fort så vi kan se våran lilla bönan??????Kram

Stort grattis! Tyvärr lyckades vi inte denna gång. Får vänta till vecka 34 för nästa insättning
  • sofie9191

Hej! Nu ruvar jag med en 5-dagars blasto är bara på ruvardag 1 och är redan väldigt otålig!

• sofie9191
    Klora skrev 2018-08-19 10:44:06 följande:

Samma här, är på ruvardag 4 med 5 dagars blastocyst, men vad tiden går lååååångsamt

Ja verkligen! Och denna gången har jag lovat min sambo att inte tjuvtesta innan testdag... vet inte om jag klarar det! Haha

Vad gör du/ni under ruvardagarna? Finns det något knep för att tiden ska gå fortare?
  • sofie9191

Hjälp! Jag som inte skulle tjuvtesta.. men det känns som att det är för tidigt egentligen? Kan ni se två streck på bilderna? Den översta är original.

Kan tillägga att jag aldrig fått spökstreck med testlagrets test förut. Någon annan?

Är på ruvardag 5 med blasto.

• sofie9191

Kan det här va sant?! Jag fattar inget!

Nu är det ingen tvekan om att det är två streck?

Ser ni?!

Översta testet är från imorse och understa är från nu 16:13

• sofie9191
    Wishful skrev 2018-08-23 18:14:18 följande:

Nu ser jag på båda. Grattis! Håller tummarna för att det håller i sig.

Tusen tack! <3
  • sofie9191
    jaktenpaflow skrev 2018-08-23 19:18:49 följande:

Men wow!! Grattis!!!! Jag plussade också förra veckan! Hoppas fler också plussar så att vi kan skapa en IVF gravid grupp och följa varandras resa där istället!!:)

Hur Könner du dig? När hade du testdag?

Tack!! Ja verkligen <3 grattis till dig också! Vilken lycka!

Jag har testdag 2/9... kunde inte hålla mig, kände det liksom på mig! Är alltså bara på ruvardag 5. Nu är jag lite rädd att det egentligen är för tidigt men det är ju i alla fall ett plus just nu! Jag njuter så länge jag kan så får vi se vad det visar på testdagen

Ja, jag vet inte hur jag känner mig! När man kämpat för detta i nästan 3 år! Suuuuperglad och nojig på samma gång har inga symptom direkt, bara Molvärk. Hur känner du dig?
  • sofie9191
    jaktenpaflow skrev 2018-08-23 21:51:02 följande:

Vad härligt att bara känna en sån grej på sig! Satte dem tillbaka en blastocyst? Ja precis ett plus är alltid ett plus!

Jag blev överstimulerad och fick faktiskt ligga inne på sjukhus två nätter för övervakning. Gick upp 8 kg i vätska i buken. Nu börjar det bli lite bättre men ser höggravid ut så jag håller mig inne. Folk grattar lixom mig när vi träffas och de undrar hur jag lyckats dölja magen...

Men annars har jag bara ömma bröst och lite molande värk oftast på kvällarna och nätterna. Nu när den största glädjeyran lagt sig börjar man ju tänka på missfall och analyserar symptomen mm. Ängslan tar lixom aldrig slut haha

Ja det går inte att förklara

Ja vi fick tillbaka en 5-dagars blastocyst!

Åh nej va jobbigt! :-/ fy jag lider med dig! Åh näe... det är ju det värsta... Jag fick en mild överstimulerkng första gången vi satte in ett embryo så jag gick upp några kilo men det var aldrig någon fara som tur var. Dock frågade en kollega på jobbet vilken vecka jag var i, och om jag mådde illa fortfarande - eh jag är inte gravid.

Haha nej det finns alltid nåt att nojja sig över! Svårt att slappna av håller tummar o tår för oss!
  • sofie9191
    Canimo77 skrev 2018-08-26 19:43:31 följande:

Jag äter lite skulle det stå....

Jag blev milt överstimulerad vid mitt äggplock.. men det låter som att du verkligen är överstimulerad. Ring kliniken med en gång så dom får titta på dig igen
  • sofie9191
    Klora skrev 2018-09-18 13:44:15 följande:

Ruvardag 7 med 2 blastocyster

Lycka!!!

Stort grattis! Sån fantastisk känsla!
Svar på tråden Vi som ruvar 2018