• jaktenpaflow

Vi som ruvar 2018

Hej alla, hoppar gärna in här trots att jag inte ruvar (än). Äggplock på måndag och förhoppningsvis blir det fina resultat och en insättning nästa vecka:) Första IVF behandlingen. Var på ultraljud idag och fick sänkt dos Gonan-f, många fina blåsor hoppas dock att jag inte blir överstimulerad. När märker man det?. Har någon av er provat akupunktur i samband med ruvning?

• jaktenpaflow
    Bellelle skrev 2018-08-05 15:03:37 följande:

Hej och välkommen . Tyvärr ruvar jag inte längre fick missfall i v7 men ska tillbaka till min ivf dok den 20 aug. Ruvar du nu? Har aldrig provat akupunktur faktiskt kram

Nämen fy vad jobbigt!! Var det första insättningen? Så himla hemskt att när man lyckats efter många om och men att bli gravid så får man MF, även fast man vet att det är vanligt... Vet du om det är vanliga med missfall efter IVF än naturlig grav?

Ja blev lycklig och tacksam ruvare åt en 5 dagars blastocyst igår faktiskt:) Gick på Akupunktur faktiskt efter och han sa bra saker så jag fick lite positiv energi:)

Har ni några fler i frysen? Kram
  • jaktenpaflow
    Bellelle skrev 2018-08-05 15:32:09 följande:

Hej grattis till ruvningen nu håller jag tummarna för dig. Detta var min fjärde insättning vi har inga kvar i frysen. Vi hade 3 i frysen. Plus att detta var mitt andra missfall i vecka 7. Så nu får vi börja om från början igen. Men det positiva är ju att jag kan bli gravid i alla fall. Jag vet inte om det är vanligare med missfall med ivf eller naturlig. Men det var ju bra att du fick positiv energi från honom. Hur gammal du är om man får fråga?Kram

Hoppas verkligen att det är tredje gången gillt för er!<3 När drar ni igång processen igen? Klarade alla era 3 upptiningen? Jag är nyss fyllda 30 och har en dotter på 2 år som kom till på naturlig väg. Är ju under första IVF behandlingen så allt är fortfarande lite nytt,

Hur har du mått när du ruvat? Levt spm vanligt? Några symptom?
  • jaktenpaflow
    Bellelle skrev 2018-08-06 20:09:35 följande:

Hej det hoppas jag med att det är tredje gång gillt. Det ser ut som vi drar igång i sep just nu. Alla våra 3 klarade upptiningen. De är väldigt bra här över på kliniken som jag går på. Jag har faktiskt mått ok alla gånger och jag har levt som vanligt men nu sista gången hade jag semester och var hemma i Sverige och vi gjorde saker så jag tänkte inte på det så mycket. Dem gånger jag har blivit gravid så har jag gått på toa mycket mer ofta plus mina bröst ömmade. När har du testdag? Kram

Vad skönt att alla tre klarar upptiningen, känns ju väldigt positivt:) Hur många dagars har ni kört på? Vilken klinik går ni på? Jag har testdag sen 16/8 men har redan ångest haha! Efter 18 månaders försök och negativa tester varje månad så tär det på självförtroendet!
  • jaktenpaflow
    Bellelle skrev 2018-08-06 23:47:42 följande:

Vi har kört på 5 dagars. Ja det känns väldigt bra jag bor på Irland så vi går på en klinik som bara ligger 15 mins från var vi bor. :) det kommer att gå bra. Jag vet hur det känns vi har försökt i 7 år i år. Vi började med ivf förra året i oktober. Men när vi började utredning, 2014 kram

Men wow!! Häftigt att bo på Irland, hur är det? Är din partner därifrån? Åh vad ni är starka som kämpar på efter 7 år <3 Du har ju lyckats bli gravid nu med IVFn så snart kommer plusset!!! Vet du vad det är för procents chans att det blir en graviditeter med en 5 dagars?
  • jaktenpaflow

Usch idag är en depp dag... Mina bröst har börjat ömma precis som de gör innan varje mens och kroppen känns precis likadant som den gör i varje cykel när jag inte varit gravid. Dessa upp och nedgångar med känslor gör ju en galen. Så påfrestande!

• jaktenpaflow
    Bellelle skrev 2018-08-08 22:42:15 följande:

Hej jodå det är okej att bo här. Ja han är irländare. Vi har varit ihop i 15 år och varit gifta 7 år den 10 sep. Ja det är bara att tanka positivt men jag vet att jag kan bli gravid i alla fall . Jag kommer inte ihåg vad han sa vad det är för procent med 5dagars. Nästa gång jag blir gravid så är det ju bara att hoppas att den vill stanna. Hur går det för dig kram

Ja precis man måste verkligen kämpa för att hålla det positiva uppe! När hade ni nästa försök?

Jodå här är det upp och ned. Ena sekunden såå hoppfull och tänker även om det inte tar sig är man på G och vi har två fina 5 dagars i frysen som jag hoppas på. Andra sekunden så Depp och tänker att det inte funkat denna gång och att kroppen beter sig precis som vanligt. Och varför skulle det funka med de andra två i frysen när denna inte funkade som var finast! All denna väntan är så sjukt frustrerande!
  • jaktenpaflow
    Bellelle skrev 2018-08-10 22:39:49 följande:

Hej vi ska tillbaka till doktorn den 20 augusti kl 8 på morgonen. Så då får jag väl nya mediciner och se när vi ska börja nästa försök. Ut av all mina 4 insättningar så har jag blivit gravid 2 gånger. Men du kommer få ett plus denna gången känner på mig. Några planer inför helgen? Kram

Jag hoppas det:) Har redan ångest inför testdagen... Helgen blev bara lugn. Jag går regelbundet på akupunktur och han skällde på mig då min kropp var uppe i varv. Han har beordrat att bara ta det lugnt, inte stressa eller träna... Enklare promenader var ok men jag har tjuvtränat lite ändå och det märkte han tydligen haha. Hur var din helg?
  • jaktenpaflow
    Bellelle skrev 2018-08-14 20:27:01 följande:

Hej här är allt bra. Din testdag är på Tors? Har du tjuvtestat? Jag håller tummarna för dig. Jo min helg var lugn. Jag jobbade i lördags och i söndags tog jag det bara lugnt. Vet din familj om att ni gör ivf? <3 kram

Ja det är på torsdag och jag vill lixom inte testa, får sån ångest! Vill inte veta för då är det inte negativt och man kan leva i ovissheten. Hur tar man sig vidare efter ett negativt resultat? Så jag har absolut inte tjuvtestat haha! Blir mensen alltid uppskjuten av progesteronet? Tar Lutinus 3 gånger om dagen. Ja typ alla vet om det faktiskt både vänner och familj. Blev en sån stor eftersom jag var tvungen att operera bort äggledarna så ville inte gå igenom det utan att berätta. Så de vet om hela processen men inte att vi gjort en återföring. Plussar vi tänker jag berätta efter första ultraljud alternativ KUB... vet era närmsta om det ni går igenom?
  • jaktenpaflow

Jag var hos läkaren idag då jag är så otroligt svullen och har gått upp 4 kg på fyra dagar. Hon såg på ultraljudet att jag hade vätska i buken så en lätt överstimulering kallade hon det. Lämnade blodprov och nyss ringde hon sa att även blodproven visade lätt överstimulering och avvikande levervärden. Ska vila några dagar och ta blodförtunnande sprutor i ca tio dagar... Hon berättade även att jag enligt blodprovet är gravid!!!! Är i chock... Mina händer skakar... Kan inte förstå att det är sant!

Svar på tråden Vi som ruvar 2018