Magknip av pommes?
Jag har märkt att jag får magknip varje gång jag äter pommes på typ mcdonalds, max. De gånger jag har valt att bara äta hamburgaren har inget hänt liksom, men när det är pommes också så protesterar tarmarna.
Varför blir det så?
Jag har märkt att jag får magknip varje gång jag äter pommes på typ mcdonalds, max. De gånger jag har valt att bara äta hamburgaren har inget hänt liksom, men när det är pommes också så protesterar tarmarna.
Varför blir det så?
Kan du äta pommes hemma? Det kan vara att de är friterade. Jag blir dålig i magen av för mycket friterad mat, det är fettet antar jag. Kan bli det även om jag äter pommes hemma om det har blivit fet mat ett par, tre dagar i sträck.
Låter som att det troligtvis är pga fettet.
Min mage tycker inte om fett och jag får hemsk magknip och rännsketa bara en kvart efter att ha intagit t ex pommes, vissa pizzor (beror på hur fet ost pizzerian använder), gräddiga såser osv.
Min son blir jättedålig av McD-pommes. De jag gör hemma i ugnen (köpe-pommes som jag kör i ugn, friterar ej) fungerar och även "riktiga restaurang-pommes" på vanliga restauranger. Men McD, Max, BK osv kan han bara äta ett par st av innan han blir superdålig, får ont och ibland även diarré. Jag skulle tro att det är fettet.
Kolla upp så det inte är gallsten. Det kan man få av för mycket fett.
Du borde gå till läkare och kolla gallan, du kan mycket väl ha fått gallstenar. Äter man fet mat får man s.k. galllstensanfall som gör ont, ofta på höger sida strax under revbenen MEN det kan ge smärta lite varstans i magsystemet så bara för att det är andra ställen betyder det inte att du inte har gallsten.