När berättade ni för familj/släkt/vänner?
Vi är gravida i v 11+6 idag o har inte berättat att vi väntar barn.
När berättade ni? Motivera gärna ert svar ????
Vi är gravida i v 11+6 idag o har inte berättat att vi väntar barn.
När berättade ni? Motivera gärna ert svar ????
Mina föräldrar visste att vi försökte så de fick veta direkt jag plussade eftersom jag haft svårt att bli gravid och behövde någon att ventilera det med. Berättade då för min bästa vän också.
Min kille väntade med att berätta för sin familj tills vi varit på KUB ultraljudet och sett att allt var okej i v12.
Vi berättade för några gemensamma kompisar i v13 och för "alla" efter RUL i v20.
V.14 för makens familj, v.21 för min mamma, v.24 kanske "offentligt" på F.B. En vän visste från allra första början. Varför? Försökt hur många år som helst och haft 4 missfall så ville inte berätta så tidigt. Nu är jag i v.16 och bara 2 stycken vet.
Till familjen mellan vecka 16-19 och de närmaste vännerna vecka 21-22. Vi är väldigt hemliga och berättar inte direkt för någon och går inte ut med det på FB heller.
Första barnet berättade vi i vecka 14. Andra barnet berättade vi såfort jag plussat. Till familjerna alltså, övriga fick veta när det liksom råkade passa att berätta.
Varför? Första barnet var det så stor risk att det skulle sluta i ett missfall, att jag helt enkelt inte klarade av att ens säga till någon att jag var gravid. Kändes som att jag väntade missfall, inte barn.
Andra gången var jag lugnare och det var mer troligt att det skulle gå vägen.
Jag har hela släkten och nästan alla vänner på F.B så det är enda sättet att berätta.
Jag åker inte 120-130 mil direkt ofta för att träffa släkt och gamla vänner nej!! "Lämnar aldrig hemmet?" Brukar du normalt vara så där spydig mot folk?!
Jag berättade för släkt och de flesta vänner efter KUB, dels för att jag ville vara förbi v. 12 och dels för att jag ville se att det fanns någonting där först. Tror jag berättade för en vän precis när jag var i v. 12 och det var några dagar kvar till kub.
Vi berättade för våra två närmaste vänner direkt efter plus och för familjen efter vul i v.7+4, sen har det bara rullat på och nu vet de flesta vänner (v.9+5). Vi har gjort ivf och varit ganska öppna med det så är ju lite annat för oss, flera visste att vi gjort insättning. Sen tänker jag så att vi väntar ju barn, inte missfall. Och skulle det bli ett missfall kommer jag må piss och då är det lättare, för mig iaf, om folk vet varför. Alla är olika så är nog bara känna efter vad som känns bäst för en själv!
Första graviditeten berättade vi för föräldrarna och vänner tidigt, det slutade tyvärr i MA. Denna graviditet så berättade vi för familjen efter kub, då kändes det som att allt skulle gå vägen. På måndag, i vecka 21, är det rul och då tänkte vi gå ut med det på sociala medier.
Ringde mamma en stund efter plusset. Samt syster och pappa. Sa till chefen och närmaste kollegan när illamåendet började, v8.
Sa till bästa vänninnan i v10 då hon undrade varför jag aldrig orkade ses.
Sa till övriga kollegor på gruppresa utomlands i v11 då mitt läskdrickande istället för alkohol blev för uppenbart. Att stanna hemma var inte ett alternativ.
Sa till svärföräldrarna i v12.
Sa till två vänner till i v16.
Ska berätta det för sambons jobb + några kompisar i v20.
Ytliga bekanta får upptäcka det själva. Lägger ej upp på fb.