• Plupp73

Vad bråkar ni om?

Vi bråkar aldrig i princip. Någon gång i månaden missuppfattar vi varandra så att någon fräser till eller blir lite sårad, men då pratar vi om det så att det blir bra igen.
    I min förra relation var det bråk och missförstånd heeeela tiden, vilket verkligen var skitjobbigt. Jag är så glad att leva i harmoni sedan 8.5 år tillbaka....

• Plupp73
    beccagranen skrev 2018-01-30 20:36:14 följande:

Det handlar inte om att se ner på andra utan ren nyfikenhet. Jag tror inte att folk som inte bråkar har ett problemfritt liv utan konflikter. Alla har väl diskusitioner och problem att reda ut, men frågan är vad dom gör att man inte kan kommunicera utan att skapa bråk. Tanken slog mig när jag läst för andra gången denna veckan om hur man reder ut bråken i familjer. Innan jul fanns tipps hur man öve2rlever julen utan bråk osv.

Som slog tanken mig att jag tror aldrig vi haft något bråk. Givetvis har vi haft svackor, vart oense och haft problem men det har man fått ta itu med civilicerat. Kanske man definierar bråk olika

Jag har ett och annat par i min omgivning som inte bråkar, och där problemet är tystnadskulturen. De tiger ihjäl varandra.

Nu bråkar förvisso inte min sambo och jag, men tystnad är lika illa.....
Svar på tråden Vad bråkar ni om?