Inlägg från: Anonym (linux) |Visa alla inlägg
  • Anonym (linux)

Vad bråkar ni om?

Om saker som ska göras, och saker som ska och har köpts in till hemmet.

• Anonym (linux)
    Anonym (Kvinna) skrev 2018-01-30 17:31:20 följande:

20årig relation. Bråkar om otrohet från tidigare eller om

Vad betyder "från tidigare eller om"?
  • Anonym (linux)
    AndreaBD skrev 2018-02-02 19:27:37 följande:
    Det som definitivt inte fungerar är att försöka ändra på sin partner. Om han vore beredd att ändra på sig hade han kanske redan gjort det.
    Tror inte heller det går att ändra sin partner speciellt inte om det gått längre tid.
    Jag orkar inte med tjafs var och varranan dag, har försökt prata om separation, men det är svårt när den andre inte vill och hela tiden kommer med urshäkter eller att det är en själv som man ska ändra på.

Längtar över att få vara själv, skulle inte träffa någon ny direkt mer än för husbehovs skull.
  • Anonym (linux)
    AndreaBD skrev 2018-02-02 22:53:27 följande:
    Du kan separera när du vill. Även skilsmässa - partnern kan inte vägra. Det är bara att göra det. Annars slösar man ju båda parternas tid.
    Det blir krångligare om jag ska flytta,  nu tänkte jag mer att man ska komma överens om det som vuxna människor, vilket många gör.
    Och det är en process som kan ta lite tid.
  • Anonym (linux)
    AndreaBD skrev 2018-02-03 16:07:24 följande:
    Det förstår jag inte riktigt nu. Om man har kommit till den punkten där man känner: Det går inte längre, nu känner jag att jag inte vill fortsätta. Då vore man ju ganska falsk och man skulle lura sin partner om man fortsätter ändå tills det passar bättre, tills man kan hitta en lägenhet eller liknande.

Menar du verkligen att du skulle skjuta upp separationen? Utan att vara tydlig om att anser att relationen är över? Eller menar du att man bestämmer sig att gå isär, men fortsätter att bo ihop tills man kan hitta ett nytt boende?
    Lura sin partner, skjuta upp, du får nog läsa vad jag skrev igen.
    Det handlar om att komma till insikt, och sen ta ett gemensamt beslut och fullföljande oavsett hur mycket det svider för båda.
  • Anonym (linux)
    AndreaBD skrev 2018-02-03 16:48:53 följande:
    Jag frågade ju för att jag inte förstod det som du skrev, eller snarare tyckte att man inte kunde skilja på om det var medvetet eller omedvetet. Så det hjälper inte att läsa det igen.

Jag tolkar det så att du VET att du vill separeras, men avvaktar tills omständigheterna är bättre. Eller att du backar för att hon inte går med det, vilket skulle göra det lättare.

Det du skriver nu - att man får komma till insikt och till ett gemensamt beslut - det är rena motsatsen av det du skrev tidigare?
    Nej det är inte rena motsatsen.
    Jag har aldrig stuckit under stolen med att jag tycker vi borde bryta och gå vidare i livet.
Svar på tråden Vad bråkar ni om?