• Anonym (Känslig)

Skadar det att byta schampo ofta?

Skadar det hår eller hårbotten om man byter schampo var 7-10 dag och då kör ett annat i en vecka och sen återgår igen till det första i 10 dagar och sen det andra igen.

Jag har känslig hårbotten som föredrar oparfymerat schampo för att slippa kliandet men det funkar inte så bra för själva håret så därför vill jag variera med ett schampo som faktiskt är bra för håret.

Tänkte använda samma balsam hela tiden och alltså bara byta schampo med någon veckas mellanrum.

• Svar på tråden Skadar det att byta schampo ofta?
  • NELJ

Jag tror också att det snarare är bra än skadligt, men utöver det tror jag att du kan hitta en kombination av schampo/balsam som funkar för både hårbotten och hår. Vad använder du för något? Vad säger din frisör?

• Anonym (allt i samma!)

Ha ha, en gång hade jag sommarjobb på en fabrik som gjorde bla. Shampoo. De hade en massa olika flaskor, med olika etiketter, men det som sprutades ner i flaskorna på det löpande bandet, var en och samma blanding, men med lite olika tillsatser av arom och färg. Ha ha. Allting i samma!

• Anonym (Känslig)
    Meriall skrev 2018-01-30 16:52:43 följande:
    Jag tror det snarare kan vara bra att göra så.
    NELJ skrev 2018-01-30 16:54:49 följande:
    Jag tror också att det snarare är bra än skadligt, men utöver det tror jag att du kan hitta en kombination av schampo/balsam som funkar för både hårbotten och hår. Vad använder du för något? Vad säger din frisör?

Vad bra att ni tror att det kan funka. Vad är viktigast för att håret ska hållas friskt och starkt schampot eller balsam och leave in?

Jag använder alltid frisörschampon- och balsam förutom apotekets parfymfria schampo.
Svar på tråden Skadar det att byta schampo ofta?