Anonym (man) skrev 2018-02-07 14:50:01 följande:
Vilka konstiga slutsatser folk drar. Jag tycker det är fel att hota folk rent principiellt. Dock tycker jag det är lika fel att delta i att såra och förnedra andra människor. Givetvis gjorde mannen inte fel i laglig mening eftersom otrohet är lagligt, moraliskt sett tycker jag han är ett jävla as som medvetet valde att delta i att bedra TS.
Om du missat det så kan jag påminna dig att tråden handlar om otrohet BORDE vara straffbart, inte om det ÄR straffbart. Så att påpeka att otrohet inte är olagligt är ganska meningslöst.
Ja det är olagligt att misshandla andra människor, men skillnaden mellan ditt exempel med att söka upp gärningsmannen och spöa upp honom och otrohet är att i misshandlarens fall så kan du få hjälp av lagen för att sätta dit gärningsmannen och behöver därför inte göra det själv.
Det TS gjorde är förkastligt ur en laglig aspekt, ur en moralisk aspekt vet jag inte om det är så förkastligt. Gillar man att delta i att såra och förnedra andra människor så får man vara beredd på att det kan komma skit tillbaka och jag tror inte så många människor är så förtjusta i den sortens beteende.
Nu kanske jag har missat nåt.
Men har det någonstans framgått om killen visste om TS?
Om han inte gjorde det så var ju han i så fall lika lurad som TS.
Och för det förtjänar man inte "lite skit".
Jag försvarar inte otrohet,men jag tycker ändå det är fel att bruka våld mot någon som medverkat till en persons otrohet.
Att man blir arg på personen förstår jag. Speciellt om h* n är medveten om att den medverkar till en otrohet.
Eller om h*n kanske också har en partner och också är otrogen.
Men om någon ska straffas så är det väl i så fall den som är otrogen.
Och då inte med våld. Våld och hot är aldrig ok.
Även om jag kan förstå att man blir sårad,arg och ledsen.