Anonym (man) skrev 2018-02-07 14:16:47 följande:
Njae, alltså visst håller jag med om att det är fel att hota människor, men samtidigt kan jag tycka att ger man sig in i ett sånt fult spel som mannen faktiskt gjorde så får man tåla lite skit.
Dessutom var ju mannen inte alls helt oskyldig, hade otrohet varit olagligt så hade mannen gjort sig skyldig till medhjälp eftersom han deltog i TS frus otrohet. Hade han själv partner så gjorde han sig skyldig till både otrohet OCH medhjälp till någon annans otrohet,
Vilka konstiga åsikter folk har!
Du anser alltså att en man som gör något som är helt lagligt ska finna sig i att en privat våldsman ska straffa honom för något som denna våldsman tycker borde vara olagligt?
Nu är inte otrohet olagligt, och redan där faller ditt resonemang, men även det hade varit det så är det inte upp till privatpersoner att skipa rättvisa. Så fungerar det inte i några andra fall. Om jag blir misshandlat - vilket ju är ett brott idag - så får jag inte söka upp gärningsmannen för att själv spöa upp honom.
Det trådstartaren gjort sig skyldig till är olagligt och förkastligt oavsett hur lagarna kring otrohet ser ut.