Inlägg från: Lojsan70 |Visa alla inlägg
  • Lojsan70

Tonåringar sover i samma rum som pappa och styvmamma

Hej,

Mina barn, 15 & 14 är gamla bor sedan 1 år tillbaka hos sin pappa varannan vecka.

Vi separerade för 4 år sedan men av olika anledningar har de bott heltid hos mig.

Pappan bor inneboende hos sin tjej och mina barn bor i en våningssäng i deras sovrum, som är rätt litet. Inget utrymme för egen space alltså.

Pappans tjej har en 17 årig dotter som har ett helt eget rum i lägenheten.

Jag känner stort obehag gällande detta och vill helst inte att de ska bo där.

Det känns rätt äckligt att barnen ska bo i deras sovrum.

Tänker jag fel?

• Svar på tråden Tonåringar sover i samma rum som pappa och styvmamma
  • Lojsan70

Tack för alla svar!

Jag uttryckte mig nog klumpigt när jag skrev äckligt, jag menar nog mer att det känns olustigt. 

Pappan gör inget för att komma därifrån och barnen tycker inte att det är så kul att bo som de gör men vill inte heller klaga öppet för pappa. 
    De vill träffa sin pappa men skulle nog helst bo själva med honom.

Tilläggas bör att pappan och tjejen har en dålig relation.  

Jag har sagt att de får bo kvar hos mig hur mycket de vill, jag bor så att de har egna rum. 

Hur mycket krav kan jag ställa på ett tryggt, lugnt och hälsosamt boende för barnen? Vad har jag för rätt att låta barnen bo hos mig på heltid, men träffa pappan på dagtid tills dess att han har flyttat?

• Lojsan70

Varför ska jag hjälpa min exman med pengar när han jobbar heltid?

Han är 45 år och det finns ingen rimlighet att hans exfru ska försörja honom bara för att han ska flytta med våra barn. 

Svar på tråden Tonåringar sover i samma rum som pappa och styvmamma