Någon som tagit Oxascand? Hur funkar det?
Jag har fått utskrivet Oxascand 5mg. 1-2 tabletter vb, max 3 tabletter/dag.
Hur lång tid tar det innan man känner effekt av tabletten?
Och hur länge sitter effekten i?
Jag har fått utskrivet Oxascand 5mg. 1-2 tabletter vb, max 3 tabletter/dag.
Hur lång tid tar det innan man känner effekt av tabletten?
Och hur länge sitter effekten i?
För mig tar det ungefär en timma innan jag märker något. Effekten håller I sig upp till sex timmar.
Varför ska du ta dem?
Jag kände en lugnande effekt ganska tidigt. Jag tog 3x5 mg per dag under insättning av ssri.
För mig tar det ungefär en timma innan jag märker något. Effekten håller I sig upp till sex timmar.
Varför ska du ta dem?
Jag känner av mina oxcascand efter ca 15 minuter ..
Jag känner av mina oxcascand efter ca 15 minuter ..har iofs 10 mg
Jag känner av mina oxcascand efter ca 15 minuter ..har iofs 10 mg
Hoppas du mår bättre snart. Stor kram
Hoppas du mår bättre snart. Stor kram
Hej :)
Jag tycker det är svårt att säga direkt när effekten sätts in men är märkbart lugnare efter 1-2 h. Jag har hört att just oxascand ska verka rätt snabbt (10-15 min) då flera använder det mot panikångest men gissar att det når sin fulla potential efter 1-2 h. Alltså att max effekten nås efter 1-2 h. De har rätt kort halveringstid så tror att effekten sitter i under drygt 4-5 h för mig innan den börjar avta märkbart. Jag tar 10 mg vid behov men använder det rätt sällan (varannan vecka eller så) då jag läst att det ska vara ett rent helvete med abstinens/tolerans om man råkar bli beroende. Det ska dock krävas att man tar det regelbundet i 3-4 veckor innan man blir beroende så jag är nog lite väl onödigt försiktig.
Hoppas du mår bättre snart
Oxacand/sobril når sin högsta koncentration 2 h efter intag, det är då jag börjar känna effekten. Kan ibland börja känna lite efter 1,5 h, men vanligast dröjer det 2 h innan jag känner att de hjälper. Har 10 mg tabletter, får ta 2 samtidigt.