• bamsebear

Kolik nappflaska? Twistshake?

Era bästa tips på nappflaskor vid spädbarnskolik tack!

Testade MAM anti kolik först= jätte dåligt, bara smällde plätt magen när han åt å sen massa luft i magen.

Kör nu Dr Brown, bättre ön MAM men han hulkar å har AIK när han äter å släpper taget å gallskriker...

Har en twistshake men den vägrar han äta ur?! Vad har ni för erfarenhet av dom flaskor a? Är det värt å kämpa på att han ska äta ur den? När ja testar dricka ur alla dessa flaskor så är det ju svårast å få nåt ur twistshake, å det är väl ett gott tecken eller? Då kommer ju inte maten för fort liksom.

• Svar på tråden Kolik nappflaska? Twistshake?
  • Anotherone

Har provat alla du räknar upp och förbi så funkar Mam Anticolic bäst. Men det visade sig att min sons kolik kom av att han är känslig för mjölkprotein så det var först när vi testade mjölkfri ersättning som det lugnade sig.

• bamsebear

Har försökt ge mjölkfri ersättning men han har vägrat. Dom misstänker reflux så nu medicineras han för det men ingen bättring ännu..

Okej men MAM verkar maten komma för fort ur för min kille,

• Anotherone
    bamsebear skrev 2018-02-01 06:53:06 följande:

Har försökt ge mjölkfri ersättning men han har vägrat. Dom misstänker reflux så nu medicineras han för det men ingen bättring ännu..

Okej men MAM verkar maten komma för fort ur för min kille,

Ok, det misstänkte man på min pojke också men eftersom mjölkfritt funkade så utredde man inte det vidare. Vilken storlek på napp använder ni? Det tog lång tid innan vi kunde byta från 1 till 2 och vi använder fortfarande storlek 2.
  • bamsebear
    Anotherone skrev 2018-02-01 12:04:34 följande:

Ok, det misstänkte man på min pojke också men eftersom mjölkfritt funkade så utredde man inte det vidare. Vilken storlek på napp använder ni? Det tog lång tid innan vi kunde byta från 1 till 2 och vi använder fortfarande storlek 2.

Vi kör på strl 1, han blir 2 månader idag
  • bamsebear
    LovisaM skrev 2018-01-31 21:35:18 följande:

Jag använder medela calma till min dotter, har också haft kolik.

Hade en sån hemma kom ja på, som ja fick med bröstpumpen. Testade igårkväkl då han bara skrek så fort vi testade ge honom mat men nä den sög han inte alls på... ska testa idag oxå å se.
  • Anotherone
    bamsebear skrev 2018-02-01 14:45:15 följande:

Vi kör på strl 1, han blir 2 månader idag

Ok! Vi bytte nog när vår son var 4 månader ungefär.
Svar på tråden Kolik nappflaska? Twistshake?