Inlägg från: blomman 2 |Visa alla inlägg
  • blomman 2

Hur dåligt är mjölk, vitt bröd och Ica basic?

Jag tror på att äta allt med måtta och så naturligt som möjligt. Vara kroppsmart och känna efter vad man mår bra av. Vi äter bara fullfeta mjölkprodukter, absolut inga light och mjölken vi köper är ohomogeniserad dvs gammaldags mjölk. Vitt bröd har vi hemma, endast barnen äter det, med mycket pålägg som är proteinrikt samt grönsaker på. På det viset blir de mätta på 1 smörgås istället för 3. Vi äter mycket frukt och äter dadlar i valfri mängd och märker inte av några negativa effekter. Däremot äter vi extremt lite godis, kakor, bullar, snacks mm. Vi föredrar att äta frukten som den är eller grekisk yoghurt med bär/ frukt istället för smörgåsar som mellanmål. Jag har slutat med mjölk i kaffet för en tid sedan, kände att magen reagerade på något...blev bättre när jag började med cashewmjölk. Mjölkprodukter som är i mat fungerar bättre.

• blomman 2

Ang ICAs basic känner jag inte till så mycket om...därför unviker jag dessa produkter så mycket jag kan...

• blomman 2

Som svar på vitt bröd så är det mest tomma kalorier. Mjölen är så förädlad att den knappt innehåller några som helst vitaminer och mineraler då våra jordar inte är så spm de var för bara ca 50 år sedan, nu utarmade. Därför inte det nyttigaste alternativet.

• blomman 2
    Cansu skrev 2018-02-01 09:13:59 följande:
    Då borde det vara bättre att baka bröd på majsmjöl och rismjöl då osv?
    Majs är en av våra mest genmanipulerade produkter vi har. I ris finns mängder av arsenik. Som ovan, äta med måtta av dessa produkter.
  • blomman 2
    Godfather skrev 2018-02-02 17:54:21 följande:
    Lögnare. Det är samma näringsinnehåll i vitt mjöl som fullkornsmjöl. Du har gått på propagandan som livsmedelsbolagen sprider ut för att kunna ta högre priser för mindre förädlade produkter.
    Dåligt att kalla någon lögnare. Och ang mjöl...fler och fler blir glutenintolleranta...inte konstigt.
Svar på tråden Hur dåligt är mjölk, vitt bröd och Ica basic?