• Anonym (fattar inget)

Helt plötsligt ignorerar han mig

Jag har träffat en kille i ett par månader nu och i början var han väldigt på och gullig mot mig. Vi har hörts ca varje eller varannan dag och han har ofta varit den som har tagit första kontakten. Första gången han ringde sa han att det var så skönt att få höra min röst, att han såg fram emot att träffa mig igen och att jag var bättre än förväntat. Vi har kunnat prata i flera timmar i telefon utan att det blir pinsamma tystnader och han har verkligen visat att han gillar mig.

Nu senaste två veckorna har han börjat bli väldigt dålig på att svara på mina sms och ibland dröjer det över ett dygn innan jag får svar. Han ringde i söndags och ville ses men det kom tyvärr saker i vägen. I måndags hörde jag av mig och frågade när vi kunde träffas nästa gång och han föreslog då ons (alltså igår) eller tors (idag). Skrev till honom igår förmiddag för att kolla läget. Har inte hört ett ljud sedan dess och nu börjar jag bli riktigt orolig och ledsen att han bara ska skita i mig. Jag gillar verkligen den här killen och han har ju varit så fin mot mig. Han ville ju liksom ses senast i helgen och föreslog själv dag vi kunde ses nu i veckan? Kan man totalvända sådär? 

Vad ska jag göra egentligen? Ska jag bara backa och se om han hör av sig igen eller ska jag skriva ett till sms och fråga om vi ska ses ikväll? Känns så respektlöst att först föreslå dagar han kan ses och sen inte svara. Känns inte som honom att dissa på det sättet. Ville han inte ses i veckan kunde han väl åtminstone kommit med någon vit lögn istället om han inte vågade säga att han inte vill ses mer...

• Svar på tråden Helt plötsligt ignorerar han mig
  • Anonym (fattar inget)
    Jodyanna skrev 2018-02-01 19:01:57 följande:

Man när han inte hört av sig förr, vad har han haft för anledning till det?

Han har erkänt själv att han är dålig på att svara på sms och att det gäller till alla i hans omgivning men jag tycker det är lite väl att inte svara på ett par dagar och han var ju snabbare på att svara förut. Någon gång har han glömt sin laddare på jobbet men annars brukar jag inte få några ursäkter och jag har inte frågat heller. Han svarar ju däremot alltid i telefon när jag ringer. En gång när det dröjde med svar i ca tre timmar så ringde jag upp istället och då svarade han direkt och lät lika glad som vanligt. 

Okej att han har varit seg på att svara förut men nu när vi faktiskt sa att vi skulle ses i dagarna så måste han väl förstå att han kanske måste anstränga sig lite?
  • Anonym (Ytrewq)

En kille jag dejtade bara försvann och backade undan. Jättetråkigt, men tyvärr något man får räkna med kan hända de första 1-3 månaderna.

• Jodyanna

Låter inre som att han är intresserad. Han va säkert de i början då han hörde av sig och ville ses. De visar ju att han faktiskt är bra på att höra av sig. Då skulle han dessutom skrivit nu trotts att inte du hade gjort de för han tänker på dig, vill veta hur du mår eller vad du gör.

Nu bryr han sig inte. Han ser dina sms och tänker att han kan svara senare men gör andra saker han prioriterar istället sen glömmer bort.

• Anonym (Is i magen)
    Anonym (Ytrewq) skrev 2018-02-01 19:46:02 följande:

En kille jag dejtade bara försvann och backade undan. Jättetråkigt, men tyvärr något man får räkna med kan hända de första 1-3 månaderna.

Håller med här ! Efter ca 3 månader (ibland t.o.m. 4!) OCH efter att man haft "The Talk,", om att vara seriösa/ett par, så kan man förvänta sig mer. Månad 1 - 3 när man dejtar nån är därför ofta helt fruktansvärda, för man har ingen rätt att "kräva" nåt och gör man det ändå, så backar killar oftast.

TS jag förstår att det är hårt, men tror du behöver iskallt räkna med att vad som helst kan hända och att du inte vet var du har honom förrän ni haft "The Talk"......

Då mitt ex exakt betedde sig som den kille du beskriver så skulle jag ta det som ett dåligt tecken. Sånt fladdrigt beteende fortsätter ofta att vara en mardröm i en relation.. För mig ledde det till en on and off relation med en konstant otrogen narcissist....... säger ikte att det måste vara så för dig, men försök ta upp detta med honom när ni ses att du behöver regelbunden kommunikation. Ordnar han inte det så dumpa o bespara dig trubbel!!
  • Anonym (Is i magen)

Och för att tillägga: när en kille verkligen ÄR intresserad så märks det ju extremt tydligt också. Har precis börjat dejta en. Han hör av sig varje dag på sms och frågade t.o.m. om vi kunde ses i stan, bara för en stund på ngn lunch, för han ville så gärna se mig... Och då jag var lite upptagen just dessa dagar så skrev han nu att han typ räknade ner dagarna tills vi ses etc. Så killar blir exakt lika "fåniga" som oss tjejer, när de verkligen gillar någon....

Jag väntar så klart på "bakslaget" också, som kommer med de flesta killar efter ett par månader, att de bara ville "tanka lite närhet" och sen ge sig ut och leta nån "bättre"... så grym är ju dejtingmarknaden av idag dessvärre. Men OM denna kille börjar svalna, så vet jag nu hur jag ska agera, vad som känns bäst för mig själv. (Utifrån att jag varit med om det scenariot X antal ggr). För mig känns det bäst att liksom då bli exakt lika sval tillbaka. Min värme och kärlek är något extremt fint och visar en kille att han inte vill ha det och inte värdesätter det, så skiter jag i honom och släpper taget. Inga diskussioner, ingenting, från mitt håll. Är han för sval så slutar jag höra av mig helt. Om han då börjar jaga igen efter ett kort tag, så förklarar jag vad jag förväntar mig av honom, ifall jag ska lägga mer tid o energi på honom....

"R-E-S-P-E-C-T, find out what it means to me...."

• Anonym (F)
    Anonym (fattar inget) skrev 2018-02-01 19:10:30 följande:

Sant.. Men blir så less på att killarna oftast har övertaget i sådana här situationer.  

Pyttsan!

Vad är det du inbillar dig nu, att du är ett offer?

Vet du vad, ingenting tvingar dig att ens fundera över honom såhär mycket överdrivet, det gör du frivilligt för att du inte har något vettigare för dig. Kanske dags att sluta skylla ifrån dig på andra och ta rodret i egna händer?

I din situation hade jag raderat er konversation och bokat upp mig på egna saker hemma, vid datorn, TVn, med kompisar, familj, hobbys, ha honom i prio 2-3 som du är för honom , en kille som verkligen vill träffas och är självsäker utan spel och tester, han vill ha kontakt lite då och då var varannan dag, ordet "upptagen" finns inte, det finns inget som gör en människa så upptagen att de inte kan skriva ett sms på tre sekunder eller ringa en minut säga Hej, om han nu inte har värsta ångest vad han ska svara dig, (eller är kidnappad) allt annat betyder att säger han till tjejen han är intresserad av att han är upptagen betyder det att du är inte lika intressant längre. Varför ska han vara intressant för dig om du inte är det för honom?

Är han intresserad men fick kalla fötter visa att ditt liv går vidare?

Och någon förklaring kan du fetglömma. Du ska inte kräva en förklaring av honom, du ska sluta prioritera honom och prioritera ditt eget liv och dig själv hädanefter.
  • Anonym (F)
    Anonym (Is i magen) skrev 2018-02-01 20:30:31 följande:

Och för att tillägga: när en kille verkligen ÄR intresserad så märks det ju extremt tydligt också. Har precis börjat dejta en. Han hör av sig varje dag på sms och frågade t.o.m. om vi kunde ses i stan, bara för en stund på ngn lunch, för han ville så gärna se mig... Och då jag var lite upptagen just dessa dagar så skrev han nu att han typ räknade ner dagarna tills vi ses etc. Så killar blir exakt lika "fåniga" som oss tjejer, när de verkligen gillar någon....

Jag väntar så klart på "bakslaget" också, som kommer med de flesta killar efter ett par månader, att de bara ville "tanka lite närhet" och sen ge sig ut och leta nån "bättre"... så grym är ju dejtingmarknaden av idag dessvärre. Men OM denna kille börjar svalna, så vet jag nu hur jag ska agera, vad som känns bäst för mig själv. (Utifrån att jag varit med om det scenariot X antal ggr). För mig känns det bäst att liksom då bli exakt lika sval tillbaka. Min värme och kärlek är något extremt fint och visar en kille att han inte vill ha det och inte värdesätter det, så skiter jag i honom och släpper taget. Inga diskussioner, ingenting, från mitt håll. Är han för sval så slutar jag höra av mig helt. Om han då börjar jaga igen efter ett kort tag, så förklarar jag vad jag förväntar mig av honom, ifall jag ska lägga mer tid o energi på honom....

"R-E-S-P-E-C-T, find out what it means to me...."

E X A C T L Y!

Så gör jag med, jag, ett offer för att en kille slutar intressera sig? nä, glöm det. Är han öppen drivande är jag öppen drivande slutar han vara det slutar jag vara det, enkelt.

Om killen slutar höra av sig - tar jag bort han från mobilen helt och byter fokus, självrespekt heter detta.

Istället för att göra som förut och skriva skriva skriva helt desperat efter svar, patetiskt och gud så svag jag kände mig, som att man kunde blåsa omkull mig av att man ignorerade ett sms.
  • Anonym (Aj)
    Jodyanna skrev 2018-02-01 19:51:40 följande:
    Låter inre som att han är intresserad. Han va säkert de i början då han hörde av sig och ville ses. De visar ju att han faktiskt är bra på att höra av sig. Då skulle han dessutom skrivit nu trotts att inte du hade gjort de för han tänker på dig, vill veta hur du mår eller vad du gör.
    Nu bryr han sig inte. Han ser dina sms och tänker att han kan svara senare men gör andra saker han prioriterar istället sen glömmer bort.
    Så tror jag med
  • Anonym (fattar inget)

Oj ord och inga visor haha. Ja förstår väl innerst inne att han inte är intresserad längre. Men blir så fundersam när det blev en sådan tvär vändning. Är mest ledsen över att han i princip bokade in att vi skulle ses och sen struntade i det. Han avslutade även samtalet med "puss, godnatt"... Har träffat killar tidigare som efter ett par månader har simmat ur bild utan förklaring men då har det inte varit samma intensiva kontakt utan det har varit lite mer sporadiskt och absolut inget gulligull eller ens några telefonsamtal (i så fall bara för att fråga om portkod och likande). Jag skulle aldrig göra som honom och sen bara försvinna utan ett ord, men det är väl jag det. 

"Är han öppen drivande är jag öppen drivande slutar han vara det slutar jag vara det, enkelt." Jo det är ju så jag gör nu. Jag har inte hört av mig mer till honom när han har varit lite tyst utan då har jag väntat tills han hör av sig igen. Tänker inte peppra med sms och ifrågasätta honom. Kommer max ringa om en vecka som ett sista försök. Svarar han inte då så skiter jag fullständigt i honom. 

• Anonym (fattar inget)

Tänka sig men han ringde mig nyss! :O Jag som precis hade ställt in mig på att vi inte skulle höras mer. Han bad om ursäkt och sa att han inte har mått så bra senaste dagarna, men att det inte ursäktar att han inte kunde slänga iväg ett litet sms. Men enligt honom har han inte orkar höra av sig till någon. Han hade även glömt att vi skulle ses.. Hm. Han ville enligt honom inte höra hur dålig han var för han kände sig redan så usel som person. Well well. 

Han frågade om jag hade lust att ses i helgen istället så får väl bara hoppas att det inte blir samma visa då. Han lovade också att om han får för sig att inte ses mer så kommer han att säga det till mig. Det var skönt att höra i alla fall. Men vet inte vad jag tycker om att han blir tyst i perioder. Han verkar ha lite problem men vill inte riktigt prata om dem. 

• Anonym (Is i magen)
    Anonym (fattar inget) skrev 2018-02-01 22:46:19 följande:

Tänka sig men han ringde mig nyss! :O Jag som precis hade ställt in mig på att vi inte skulle höras mer. Han bad om ursäkt och sa att han inte har mått så bra senaste dagarna, men att det inte ursäktar att han inte kunde slänga iväg ett litet sms. Men enligt honom har han inte orkar höra av sig till någon. Han hade även glömt att vi skulle ses.. Hm. Han ville enligt honom inte höra hur dålig han var för han kände sig redan så usel som person. Well well. 

Han frågade om jag hade lust att ses i helgen istället så får väl bara hoppas att det inte blir samma visa då. Han lovade också att om han får för sig att inte ses mer så kommer han att säga det till mig. Det var skönt att höra i alla fall. Men vet inte vad jag tycker om att han blir tyst i perioder. Han verkar ha lite problem men vill inte riktigt prata om dem. 

Mm... jag tycker det fortf låter rätt suspekt faktiskt... han "vill inte ha kritik", låter lite som om han redan nu "formar" dig, faktiskt..... :( om jag ska vara ärlig. Han "groomar" dig så att han ska kunna bete sig som han vill med hänsyn till "hans mående".

Nej jag måste säga att jag känner mig rätt skeptisk. Men om han skärper sig så är det väl bra. Men tolerera ingen mer skit......
  • Anonym (fattar inget)
    Anonym (Is i magen) skrev 2018-02-01 22:56:50 följande:
    Mm... jag tycker det fortf låter rätt suspekt faktiskt... han "vill inte ha kritik", låter lite som om han redan nu "formar" dig, faktiskt..... :( om jag ska vara ärlig. Han "groomar" dig så att han ska kunna bete sig som han vill med hänsyn till "hans mående".

Nej jag måste säga att jag känner mig rätt skeptisk. Men om han skärper sig så är det väl bra. Men tolerera ingen mer skit......
    Mjo jag kommer definitivt vara försiktig. Vill inte var den som bara anpassar mig efter honom. Märkte ju redan nu att jag ursäktade hans beteende och att vi inte behöver prata om varför han har mått skit. Fan vad less jag blir att han är såhär när jag verkligen gillar honom annars. När vi (förhoppningsvis) träffas i helgen kommer jag säga att jag inte mår bra av att han inte svarar på över ett dygn. Hur funkar det om vi skulle bli tillsammans undrar jag. Ska jag bara vara ok med att han försvinner upp i rök då och då. Nej fy jag skulle inte palla det i längden.. Han säger att han är dålig på att kolla telefonen och svara men ärligt, hur svårt är det? Alla använder mobilen, konstant. Dessutom anstränger man sig väl lite om det handlar om en person man tycker om? 
  • Anonym (Ytrewq)

Passa dig, varningsklockorna ringer här. Mått dåligt?? Hm. Han är ambivalent och kan köra parallellslalom med dig och någon annan. Och "mått dåligt"??? Ja, kanske sant, eller bara en fånig ursäkt. Vill du dejta någon som är ur balans? Det tar enormt med energi att ha människor som "mår dåligt" nära sig.
  • Anonym (Ytrewq)

Passa dig, varningsklockorna ringer här. Mått dåligt?? Hm. Han är ambivalent och kan köra parallellslalom med dig och någon annan. Och "mått dåligt"??? Ja, kanske sant, eller bara en fånig ursäkt. Vill du dejta någon som är ur balans? Det tar enormt med energi att ha människor som "mår dåligt" nära sig.
  • Anonym (Is i magen)

Ja TS följ noga hans agerande den närmsta tiden. Och mitt tips är att inte fortsätta dejta honom mer ifall han "försvinner" en gång till. Jag har levt i ett förhållande med en kille som var sån och det var ett helvete! Så om det har upprepats 2 ggr så kommer det nog fortsätta.... Tyvärr. Mitt ex började också så ungefär ett par månader in i dejtingen (då lite tid hunnit gå, så han antagligen var mer säker på att jag skulle stanna kvar.).....

Hoppas för din skull att du klargör tydligt för honom vad du behöver när du dejtar en person. Pålitlighet, kontinuitet, regelbundenhet. Bryter han ändå mot det så är han INTE en bra kille att bygga nåt med

• Anonym (Is i magen)

OCH acceptera inte ursäkter som "Jag är dålig på att titta på telefonen o svara". Nej! Det är han ju uppenbarligen inte, då han klarat det under de första 2 månaderna.... så den gubben går inte. Kunde han visa intresse och respekt DÅ, så kan han fortsätta med det, om han vill fortsätta dejta dig.

Självklart kan det vara svårt just när man är på jobbet, när jag är på jobbet kan det ibland dröja flera timmar innan jag hinner titta på min privata mobil... Men däremot kvällar o helger tar det max en timme innan jag svarar till en kille jag är intresserad av... det är annorlunda med vänner, där har jag och de en annan "kod" , man brukar svara inom 24 timmar oftast... Men med den man dejtar och ska bli ihop med, vill man ju ha en tätare kontakt anser jag.

Svar på tråden Helt plötsligt ignorerar han mig