Helt plötsligt ignorerar han mig
Jag har träffat en kille i ett par månader nu och i början var han väldigt på och gullig mot mig. Vi har hörts ca varje eller varannan dag och han har ofta varit den som har tagit första kontakten. Första gången han ringde sa han att det var så skönt att få höra min röst, att han såg fram emot att träffa mig igen och att jag var bättre än förväntat. Vi har kunnat prata i flera timmar i telefon utan att det blir pinsamma tystnader och han har verkligen visat att han gillar mig.
Nu senaste två veckorna har han börjat bli väldigt dålig på att svara på mina sms och ibland dröjer det över ett dygn innan jag får svar. Han ringde i söndags och ville ses men det kom tyvärr saker i vägen. I måndags hörde jag av mig och frågade när vi kunde träffas nästa gång och han föreslog då ons (alltså igår) eller tors (idag). Skrev till honom igår förmiddag för att kolla läget. Har inte hört ett ljud sedan dess och nu börjar jag bli riktigt orolig och ledsen att han bara ska skita i mig. Jag gillar verkligen den här killen och han har ju varit så fin mot mig. Han ville ju liksom ses senast i helgen och föreslog själv dag vi kunde ses nu i veckan? Kan man totalvända sådär?
Vad ska jag göra egentligen? Ska jag bara backa och se om han hör av sig igen eller ska jag skriva ett till sms och fråga om vi ska ses ikväll? Känns så respektlöst att först föreslå dagar han kan ses och sen inte svara. Känns inte som honom att dissa på det sättet. Ville han inte ses i veckan kunde han väl åtminstone kommit med någon vit lögn istället om han inte vågade säga att han inte vill ses mer...