Förlorade min sambo
Hej
För 2 år sedan avled min sambo. Jag älskade henne mest i hela världen och gick helt under isen. Jag hade ingen lust att leva vidare. Sorgen och saknade var nästan outhärdlig. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna gå vidare i livet. För 6månader sedan träffade jag en ny person som. Någon som fick mig att börja känna på nytt. Nya känslor, hon väckte något i mig på nytt. Hon visste mycket väl om mitt trauma och vi började umgås och pratade mycket med varandra helt utan förutsättningar. Vi rusade inte in i något förhållande eller så utan lät allting ta sin tid. Först kände jag skuld och att det var fel och därför fick det ta tid. Men efter ett par veckor så kände jag mer och mer att hon inte skulle ta min förras plats i mitt hjärta utan att hon har en egen plats. Att känna så hjälpte mig tillbaks till livet och känna att kan gå vidare utan att behöva komma över eller glömma min förra. Idag bär jag med mig minnet, sorgen och saknaden av min förra sambo samtidigt som jag lever med och älskar min nya flickvän.