• Rkenil

Förlorade min sambo

Hej

För 2 år sedan avled min sambo. Jag älskade henne mest i hela världen och gick helt under isen. Jag hade ingen lust att leva vidare. Sorgen och saknade var nästan outhärdlig. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna gå vidare i livet. För 6månader sedan träffade jag en ny person som. Någon som fick mig att börja känna på nytt. Nya känslor, hon väckte något i mig på nytt. Hon visste mycket väl om mitt trauma och vi började umgås och pratade mycket med varandra helt utan förutsättningar. Vi rusade inte in i något förhållande eller så utan lät allting ta sin tid. Först kände jag skuld och att det var fel och därför fick det ta tid. Men efter ett par veckor så kände jag mer och mer att hon inte skulle ta min förras plats i mitt hjärta utan att hon har en egen plats. Att känna så hjälpte mig tillbaks till livet och känna att kan gå vidare utan att behöva komma över eller glömma min förra. Idag bär jag med mig minnet, sorgen och saknaden av min förra sambo samtidigt som jag lever med och älskar min nya flickvän.

• Svar på tråden Förlorade min sambo
  • Anonym (Hänt mig med)

Förlorade min fästman 2013 i cancer. Idag är jag gift och har barn. Sorgen finns kvar som ett ärr men man lär sig leva med det mesta, och livet går vidare. Min fästman kommer alltid ha sin plats i mitt hjärta, men hjärtat har plats för så mycket mer. Idag efter tunga år i sorg så är jag äntligen lycklig och tillfreds med livet.

• Anonym (Ts)

Jag förlorade min man i en olycka sommaren 2015,i november 2016 träffade jag en ny man som jag idag lever med. Jag kommer aldrig någonsin sluta älska min förlorade make och det går inte en dag utan att jag tänker på honom. Men jag är ändå lycklig med min nya man ??

Grattis till kärleken. Livet måste få gå vidare.

• Anonym (Kram)

Vill ge er alla kämpar en stor kram! Jag har inte upplevt samma som er. Men måste säga att ni är starka!

Sedan vill jag säga; dom ni förlorat, vill nog att ni ska leva vidare och vara lyckliga. Jag tror dom vill att ni ska må bra, och kunna gå vidare i livet. Fortsätta leva. Känna kärlek mm. Såklart dom vill att ni ska vara lyckliga!

Så ta med er det. Och tillåt er att börja om. Livet är för kort för att slösas bort.

Jag säger detta i all välmening. Om det misstolkas, så vill jag be om ursäkt för det!

Kämpa på ni starka människor!

• Anonym (Yöv)

Min man var mitt livs kärlek. Och min självfrände. Han kan inte ersättas så därför kommer ingen ny man få leva vid min sida även om kön står där. Jag vill inte. Och utan att försöka trampa på er så förstår jag inte ens en gnutta hur man kan påstå älska någon om den går att ersätta. Jag hade känt mig äcklad av att leva med ny man. Jag är 30 men kommer ägna mitt liv åt att adoptera, inseminera egna barn, min släkt och vänner samt karriär. För min kärleksplatd i hjärtat tillhör bara min bortgångna man och kommer inte ersättas någonsin.

• annikasater
    Anonym (Yöv) skrev 2018-02-03 21:46:51 följande:

Min man var mitt livs kärlek. Och min självfrände. Han kan inte ersättas så därför kommer ingen ny man få leva vid min sida även om kön står där. Jag vill inte. Och utan att försöka trampa på er så förstår jag inte ens en gnutta hur man kan påstå älska någon om den går att ersätta. Jag hade känt mig äcklad av att leva med ny man. Jag är 30 men kommer ägna mitt liv åt att adoptera, inseminera egna barn, min släkt och vänner samt karriär. För min kärleksplatd i hjärtat tillhör bara min bortgångna man och kommer inte ersättas någonsin.

Det handlar inte om att ersätta. Det finns inte en viss bestämd mängd med kärlek som kan minska eller ta slut. Ju fler personer man älskar desto mer kärlek finns det tillgängligt. Beklagar din sorg, hoppas att du går vidare med ditt liv på det sätt som passar dig bäst.
  • Anonym (änka)

Hjärtat har många rum..
  • Anonym (Ts)

Det finns ingen som någonsin kommer att ersätta min älskade man men jag har turen att kunna älska fler. Jag har 2 barn ihop med min man och jag tycker att de förtjänar att ha en mamma som mår så bra som det över huvudtaget är möjligt.

• Anonym (Lisen)

Så fint! Kärleken räcker till så många!

• Anonym (Hjärtat)

Så ledsamt att du har en så oändlig sorg och saknad att du känner ett behov av att stänga hjärtat för gott i den bemärkelse du nämner. Jag hoppas för din skull att den värsta smärtan släpper så småningom.
Svar på tråden Förlorade min sambo