Inlägg från: Anonym (Sverigevännen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sverigevännen)

Vad tror ni om riksdagsvalet 2018? Vilka partier/parti kommer exempelvis bilda regering tror ni?

Anonym (JAG VET!) skrev 2018-02-03 00:25:33 följande:
    Det kommer bli
    två stycken block
    och
    ett parti
    som blir lika stort som vardera blocken

BLOCK 1:
    Rödgröna
    Socialdemokraterna
    Vänstern
    Miljöpartiet
    Totalt: +/- 30 %

BLOCK 2
    Alliansen
    Moderaterna
    Folkpartiet/Liberalerna
    Centern
    Antingen med eller utan KD
    Totalt: +/- 30 %

PLATS 3:
    Sverigedemokraterna
    TOTALT: 27-33 %
    Det kan nog stämma ganska bra.
    Sentios opinionssiffror för SD, som tidigare visat sig stämma bäst överens med det faktiska valresultatet, gav dem 26,1% i juni månad och de är på ökande.

För varje mandatperiod som regeringen utövar en slapp och ansvarslös migrationspolitik som urholkar välfärden och skapar otrygghet, så verkar väljarstödet för SD fördubblas.

Många väljare vill nog inte heller lägga sin röst på något av de partier som pekar finger och valt att kringgå demokratin genom att frysa ut meningsmotståndare, förbjuda det fria ordet samt inte respektera valresultatet.
  • Anonym (Sverigevännen)
    Anonym (M+SD) skrev 2018-06-28 12:50:47 följande:

Min stora förhoppning är att M styr landet i samarbete med SD.
    M tror jag är bäst, eller minst dåliga, på att styra landet i stort, t ex ekonomi, utbildning, sjukvård, utrikes- och inrikespolitik etc. Men SD har hela tiden haft rätt (mest rätt...) när det gäller den viktigaste frågan. 
    Missnöjet med dagens politik är så extremt stor bland väljarna att SD kommer få väldigt många röster.
    Själv väntar jag med att bestämma mig för M eller om jag måste rösta på SD, i så fall för första gången.

Det var ett stort misstag av Kristersson att vara lika antidemokratisk som andra partier och vägra samtala med ett stort parti som Sverigedemokraterna.
    Småpartierna räcker inte längre till för att bilda allians.
Svar på tråden Vad tror ni om riksdagsvalet 2018? Vilka partier/parti kommer exempelvis bilda regering tror ni?