Gonal-F behandling, har det funkat för er?
Jag började igår med Gonal-F. Känns lite oroligt för jag känner inte att jag har riktigt koll.
Jag vill verkligen undvika flerbarnsbörd mest pga av hälsoaspekterna och risken för missfall ökar, men även för att det känns som att vi just nu inte är redo för tvillingar, självklart blir det så blir det, men hoppas verkligen på att det inte blir det. Ni som behandlat med Gonal-F hur många av er har fått tvillingar eller mer?
Jag är 35+, har lågt AMH, men har haft mens och fått ägg varje månad. Har dessutom haft ägglossning varje månad. Tagit Letrozol under ett längre tag (6 mån) men inget...
Hur mycket vågar jag hoppas på att det skall funka? Vad kan jag se framemot som biverkningar? Idag har jag inte känt något så tror inte det funkar så snabbt men vad kan jag vänta mig kommande dagar? Hur skall jag förvara medicinen egentligen? Jag skall iväg och resa snart. Hur funkar det på flyget? Kan jag transportera sprutan utan kylklampar eller måste jag ha det? HUr noga är det att jag tar det vid samma klockslag varje dag? Jag skall på middag imorgon, trodde den skulle börja tidigare så tog sprutan vid ett klockslag som passade med tidig middag, men sen var middagen senarelagd så nu kommer jag vara ute på stan när jag skulle ta sprutan... Kan jag ha med mig sprutan? Då måste den vara med hela dag... Och då kommer vi på nytt till det där med förvaringen. Eller kan jag ta den senare än vad jag gör de andra dagarna?
Så många frågor och förhoppningar......
Jag har alltså inte PCO och skall inte göra IVF men har ändå fått Gonal-F utskrivet....