Han säger att han inte är kär i mig och vill inte veta av varken mig eller barnet
Hej, jag sitter just nu i en otroligt jobbig sits.
Träffade min sambo för ca 1,5 år sedan. Vi blev kära direkt och sen dag 1 har det varit vi. Vi flyttade ihop nästan direkt och började prata om barn väldigt tidigt. Vi sa båda att vi är varandras livs kärlek.
Efter drygt 1 år av oskyddat sex blev jag gravid. Han sa direkt att det inte va läge för barn och jag va ganska inställd på att behålla från början. Nu är jag i vecka 10 och häromdagen slängde min sambo ur sig att han inte längre är kär i mig. Han vill heller inte ha med varken mig eller barnet att göra. Jag blev så otroligt ledsen och vet verkligen inte vad jag ska göra nu. Han sa att vi skulle prata mer men nu är han utomlands med sina vänner och har inte ens hört av sig, på flera dagar.
Jag blir 25 detta året och han blir 28. Vi har boende, bilar och ordnad ekonomi.
Vårt förhållande har varit ganska stormigt då han inte tar speciellt mycket ansvar i hushållet utan hellre sitter vid sin dator eller telefon. Han tycker att jag är kontrollerande som säger att han måste ta ansvar och inte bara göra det som han tycker är kul. Han vill i stort sett bara vara med sina vänner (som avskyr mig. Kallar mig elaka saker och frågar honom om han inte ska lämna snart). Han har varit otrogen och ljugit upprepade gånger, han skriker även åt mig att hålla käften och hur dum i huvudet jag är som ?stör? honom när han sitter och spelar och jag tycker att vi behöver laga mat eller liknande.
Jag är rädd att han är otrogen nu när han är iväg eftersom hans vänner inte stoppar honom. Han kan inte hantera alkohol, säger att drickandet får honom att må bra.
Han har inte berättat om graviditeten för någon i sin närhet, varken föräldrar eller vänner. Han är övertygad om att vännerna kommer vända honom ryggen om han berättar. Jag tycker inte att det är äkta vänner isåfall.
Alla i min närhet är glada och tycker att jag kommer klara det själv. Men jag vill ju verkligen att han ska finnas där för mig och sitt ev kommande barn.
Jag vet inte om jag ska behålla eller ta bort. Jag är bara så delad och behöver verkligen någon att prata med!