• Arp

Han säger att han inte är kär i mig och vill inte veta av varken mig eller barnet

Hej, jag sitter just nu i en otroligt jobbig sits.

Träffade min sambo för ca 1,5 år sedan. Vi blev kära direkt och sen dag 1 har det varit vi. Vi flyttade ihop nästan direkt och började prata om barn väldigt tidigt. Vi sa båda att vi är varandras livs kärlek.

Efter drygt 1 år av oskyddat sex blev jag gravid. Han sa direkt att det inte va läge för barn och jag va ganska inställd på att behålla från början. Nu är jag i vecka 10 och häromdagen slängde min sambo ur sig att han inte längre är kär i mig. Han vill heller inte ha med varken mig eller barnet att göra. Jag blev så otroligt ledsen och vet verkligen inte vad jag ska göra nu. Han sa att vi skulle prata mer men nu är han utomlands med sina vänner och har inte ens hört av sig, på flera dagar.

Jag blir 25 detta året och han blir 28. Vi har boende, bilar och ordnad ekonomi.

Vårt förhållande har varit ganska stormigt då han inte tar speciellt mycket ansvar i hushållet utan hellre sitter vid sin dator eller telefon. Han tycker att jag är kontrollerande som säger att han måste ta ansvar och inte bara göra det som han tycker är kul. Han vill i stort sett bara vara med sina vänner (som avskyr mig. Kallar mig elaka saker och frågar honom om han inte ska lämna snart). Han har varit otrogen och ljugit upprepade gånger, han skriker även åt mig att hålla käften och hur dum i huvudet jag är som ?stör? honom när han sitter och spelar och jag tycker att vi behöver laga mat eller liknande.

Jag är rädd att han är otrogen nu när han är iväg eftersom hans vänner inte stoppar honom. Han kan inte hantera alkohol, säger att drickandet får honom att må bra.

Han har inte berättat om graviditeten för någon i sin närhet, varken föräldrar eller vänner. Han är övertygad om att vännerna kommer vända honom ryggen om han berättar. Jag tycker inte att det är äkta vänner isåfall.

Alla i min närhet är glada och tycker att jag kommer klara det själv. Men jag vill ju verkligen att han ska finnas där för mig och sitt ev kommande barn.

Jag vet inte om jag ska behålla eller ta bort. Jag är bara så delad och behöver verkligen någon att prata med!

• Svar på tråden Han säger att han inte är kär i mig och vill inte veta av varken mig eller barnet
  • Anonym (Emiv)
    Arp skrev 2018-02-03 08:58:25 följande:

Hej, jag sitter just nu i en otroligt jobbig sits.

Träffade min sambo för ca 1,5 år sedan. Vi blev kära direkt och sen dag 1 har det varit vi. Vi flyttade ihop nästan direkt och började prata om barn väldigt tidigt. Vi sa båda att vi är varandras livs kärlek.

Efter drygt 1 år av oskyddat sex blev jag gravid. Han sa direkt att det inte va läge för barn och jag va ganska inställd på att behålla från början. Nu är jag i vecka 10 och häromdagen slängde min sambo ur sig att han inte längre är kär i mig. Han vill heller inte ha med varken mig eller barnet att göra. Jag blev så otroligt ledsen och vet verkligen inte vad jag ska göra nu. Han sa att vi skulle prata mer men nu är han utomlands med sina vänner och har inte ens hört av sig, på flera dagar.

Jag blir 25 detta året och han blir 28. Vi har boende, bilar och ordnad ekonomi.

Vårt förhållande har varit ganska stormigt då han inte tar speciellt mycket ansvar i hushållet utan hellre sitter vid sin dator eller telefon. Han tycker att jag är kontrollerande som säger att han måste ta ansvar och inte bara göra det som han tycker är kul. Han vill i stort sett bara vara med sina vänner (som avskyr mig. Kallar mig elaka saker och frågar honom om han inte ska lämna snart). Han har varit otrogen och ljugit upprepade gånger, han skriker även åt mig att hålla käften och hur dum i huvudet jag är som ?stör? honom när han sitter och spelar och jag tycker att vi behöver laga mat eller liknande.

Jag är rädd att han är otrogen nu när han är iväg eftersom hans vänner inte stoppar honom. Han kan inte hantera alkohol, säger att drickandet får honom att må bra.

Han har inte berättat om graviditeten för någon i sin närhet, varken föräldrar eller vänner. Han är övertygad om att vännerna kommer vända honom ryggen om han berättar. Jag tycker inte att det är äkta vänner isåfall.

Alla i min närhet är glada och tycker att jag kommer klara det själv. Men jag vill ju verkligen att han ska finnas där för mig och sitt ev kommande barn.

Jag vet inte om jag ska behålla eller ta bort. Jag är bara så delad och behöver verkligen någon att prata med!

Jag hade absolut inte stannat med en man som behandlar mig på det viset. Ingen kvinna är värd det!

Visst kan det vara så att han är chockad över situationen med just graviditet men att ha varit otrogen upprepade gånger och dessutom inte kunna ta avstånd till vänner som är dumma huvudet, det är inte tecken på kärlek.

Jättemysigt med barn och jag tror absolut att om man har viljan så klarar msn allt på egen hand, man har oftast andra parter som stöttar en.

Många menar också att man inte vill lämna sin otrogna partner pga att man älskar denna så otroligt mycket. Men tänk så ett steg längre, får man något tillbaka av den kärleken om man blir behandlad så?

Tycker du borde tänka över er relation och framförallt din situation i det hela.

Hoppas det inte låter för hårt och att det kan lösa sig!
  • Anonym (Muzzy)

Detta låter riktigt illa, varför vill FU vara tillsammans med en loser som han? Elak, otrogen och bra pappa tror jsg tveksamt han kommer bli.

Jsg är inte för abort men helt ärligt, hade hag varit dig så hade jsg gjort abort och stuckit snabbt som fan ifrån den där snubben.

Du är ung, hela livet framför dig. Varför vill Du vara med någon som honom? Skulle du behålla barnet och stanna kvar så har jag svårt att se att det kommer sluta lyckligt.

Du borde hitta någon som älskar och avgudar dig och vill dela sitt liv med dig, se En framtid tillsammans med kärleksbarn.

Du kan få någon mycket bättre, usch vad jobbigt och sårande det måste kännas,

Jag hoppas att allt kommer ordna upp sig för dig.

• dummamänäringetattha

Självklart klarar du barnet själv men varför? Du är bara 25! Vänta tills du träffar en riktig man istället. Att få det första barnet med någon som älskar dig tillbaks kommer göra både dig och ditt barn lyckligare. Tro mig.

• Anonym (C)

Hur kan du vilja vara med den där killen!? Han behandlar dig som skit och du vill ändå ha barn med honom! Dumpa killen är ju nummer ett. Fundera sedan på om du vill behålla barnet och bli ensamstående. Då kommer du vara tvungen att samarbeta med killen i många år framåt, om han ändrar sig och vill ta ansvar för barnet.

• Anonym (Hejhopp)

Vill du verkligen att ett barn ska behöva ha honom som pappa? Det är ganska själviskt att döma ditt barn till att få honom som pappa bara för att du vill ha barn nu

• Arp

Anledningen till att jag eventuellt skulle vilja behålla barnet är att jag fått höra att jag kommer ha svårt att bli gravid. Kommer även behöva genomgå en ganska jobbig graviditet när jag bestämmer mig för att genomföra en graviditet, pga sjukdom.

Måste pappan vara delaktig i barnets liv eftersom han själv har uttalat att han inte vill ha med det att göra?

Den är jag ju inte säker på om jag ska behålla eller inte. Jag vill mest ha råd och få prata av mig

• Queennr1

Det du behöver göra är att ta tag i den problematik som gör att du väljer att vara i en oerhört destruktiv och förnedrande relation och varför du ens vill ha ett liv med den vidriga man som du beskriver.

Generellt en jävligt dålig ide att skaffa barn med en elak människa.

Du ska givetvis göra abort OCH göra slut med aset du lever med.

• SofieJ
    Arp skrev 2018-02-03 10:26:55 följande:

Anledningen till att jag eventuellt skulle vilja behålla barnet är att jag fått höra att jag kommer ha svårt att bli gravid. Kommer även behöva genomgå en ganska jobbig graviditet när jag bestämmer mig för att genomföra en graviditet, pga sjukdom.

Måste pappan vara delaktig i barnets liv eftersom han själv har uttalat att han inte vill ha med det att göra?

Den är jag ju inte säker på om jag ska behålla eller inte. Jag vill mest ha råd och få prata av mig

Du ska behålla barnet om du vill ha det! Självklart. Men din kille, honom måste du göra dig av med, han verkar vara ett stort barn bara. Mer problem än nytta. Känner du att du klarar av att vara ensamstående förälder finns ingen anledning att göra abort. Heja dig! :)
  • Queennr1
    Arp skrev 2018-02-03 10:26:55 följande:

Nej ingen kan tvinga honom att vara delaktig, men BARNET kommer hela livet att få hantera det faktum att hen inte var värd att älskas av en av sina föräldrar. Du kommer att behöva hantera en ledsen 6 åring som kommer hem från skolan och frågar varför hen inte har EN pappa som alla andra etc.

Självklart kan du och barnet få ett bra liv men det är liksom inte helt okomplicerat heller. Hur tänker du om barnets kontakt med farmor och farfar kommande syskon på pappas sida? Tänk om han av ren elakhet kräver gemensam vårdnad och vägrar ge dig föräldradagar, eller kanske dyker upp om 4 år och vill att barnet ska bo varannan vecka etc etc etc.
    Ae
Svar på tråden Han säger att han inte är kär i mig och vill inte veta av varken mig eller barnet