• Anonym (uuuh)

är det bara jag som får en extremt vätskedrivande effekt av kaffe och alkohol?

Jag kan inte dricka ett glas starköl eller en kopp kaffe utan att behöva springa på toa kanske 5 ggr efteråt, och jag ser andra dricka det som ingenting. Det är ju rent sagt obehagligt för mig så jag undviker det, men VARFÖR får jag denna effekt medan andra inte verkar märka någonting? Bygger man upp en tolerans om man intar alkohol/koffein ofta? Varför skulle man ens börja inta det ofta om man blir extremt kissnödig i början?

• Svar på tråden är det bara jag som får en extremt vätskedrivande effekt av kaffe och alkohol?
  • Anonym (Ella)

Jag brukar bli lite extra kissnödig någon timme efter att jag druckit kaffe, så jag brukar undvika det innan jag ska på bio eller dylikt. Men det du beskriver känner jag inte igen alls. Du har nog haft oturen att bli ovanligt känslig. Hur fungerar det när du inte dricker kaffe eller alkohol? Behöver du gå på toa oftare än andra då också?

• Anonym (uuuh)

Jag går inte på toa oftare än andra annars, så ja, det kanske är att jag är känsligare än vad som är normalt. 

• Anonym (Tess)

Likadant för mig, speciellt av kaffe. Jobbigt!

• Anonym (Madde)

Det kanske kan vara att du är så pass duktig på att dricka vatten, så att du inte alls har behov av det vatten som förstås också finns i ölet och kaffet. Då tror jag man får kissa mer, om ens vätskeförråd var ordentligt fyllt redan innan.

Svar på tråden är det bara jag som får en extremt vätskedrivande effekt av kaffe och alkohol?