Missed Abortion
Igår (fredag) hade jag tid till MVC för att kolla urinprov och hb eftersom jag haft grymt illamåendeoch kräkts så mycket. Var i v. 14+2. Til sist skulle hon lyssna på hjärtljuden men hittade inga så hon skickade mig på ett extra ultraljud där et visade sig att grynet hade dött i v. 12+3. Vi hade t.o.m varit på ett ultraljud tidigare och sett grynet och hört hjärtljuden. Då sa dom att allt såg bra ut och vi pustade ju förstås ut eftersom alla hade sagt att efter tolfte veckan sjunker risken för missfall drastiskt. Det hade varit vårt första barn. Jag skickades vidare till ett annat sjukhus (bor på liten ort). Där jag fick ett piller som jag inte minns namnet på som skulle förbereda livmodernpå nåt sätt. Jag skickades hem och ska in igen imorgon (söndag). Har någon erfarenhet av det här, vad är det riktigt som dom ska göra? Allt var bara en grå dimma igår så jag kommer inte ihåg så mycket vad dom berättade. Vill lite förbereda mig så om någon skulle berätta sina erfarenheter vore det jättesnällt!