• Babybabyem

    Vilka missbrukar oxycontin?

    Jag är en tjej på 157 cm lång väger cirka 67 kg! Jag har problem lite här o där o får utskrivet en massa tabletter, men gällande oxycontin så ska jag ta 40 mg 3 gånger dagligen och 10 mg oxycodone 2 gånger dagligen sen gabapentin 400mg 3 gånger dagligen! Alltså är det 140 mg oxycontin/oxycodone och 1200mg gabapentin dagligen.

    Min fråga nu, är hur snabbt blir man beroende om man tar den dosen?

  • Svar på tråden Vilka missbrukar oxycontin?
  • Anonym (snabbt)

    På ca 1 vecka skulle jag tro. Mycket höga doser. Har du så ont?

  • Babybabyem
    Anonym (snabbt) skrev 2018-02-04 08:14:27 följande:

    På ca 1 vecka skulle jag tro. Mycket höga doser. Har du så ont?


    Jag har ju väldigt ont, men tar inte den dosen dem säger jag ska ta! Tyckte själv det lät väldigt mkt.
  • Queennr1
    Anonym (snabbt) skrev 2018-02-04 08:14:27 följande:

    På ca 1 vecka skulle jag tro. Mycket höga doser. Har du så ont?


    Trams. att det är höga doser innebär inte att man utvecklar ett beroende på bara en vecka. Däremot kan man ju få utsättningssymptom om man klipper höga doser från en dag till en annan, men det är inte samma sak som att ha utvecklat ett beroende.
  • klyban

    Mina erfarenheter är vid 6-8 veckor så har man bildat ett kemisktberoende, som sen resulterar i lättare abstinens då vid denna tiden.
    Fortsätter man då, så blir det bara jobbigare och jobbigare och sluta.


    hur många meter var det?
  • Anonym (A)

    Oj, det är en hög dos. Jag åt 10mg morgon och kväll vid en allvarlig skada. Blev dock inte beroeende

  • Babybabyem
    Anonym (A) skrev 2018-02-04 12:58:01 följande:

    Oj, det är en hög dos. Jag åt 10mg morgon och kväll vid en allvarlig skada. Blev dock inte beroeende


    Tar tyvärr inte så mkt som dem säger jag ska göra!
  • Babybabyem
    klyban skrev 2018-02-04 12:55:04 följande:

    Mina erfarenheter är vid 6-8 veckor så har man bildat ett kemisktberoende, som sen resulterar i lättare abstinens då vid denna tiden.

    Fortsätter man då, så blir det bara jobbigare och jobbigare och sluta.


    Tackar för svar :) jag tar inte den dosen o inte regelbundet heller! Tycker det är för mkt.
  • Anonym (C)
    Babybabyem skrev 2018-02-04 18:34:15 följande:

    Tackar för svar :) jag tar inte den dosen o inte regelbundet heller! Tycker det är för mkt.


    Ta den dosen som hjälper då, om än bara en tredjedel av den föreskrivna dosen. Med tiden kommer du märka att du behöver ta mer för att uppnå samma smärtlindring. Man behöver inte ta hela den föreskrivna dosen narkotika så länge lägre dos hjälper, det är faktiskt att föredra. Så du gör inget fel här.

    Oxykodonet kanske du kan skippa helt vissa dagar, det är bara en snabbverkande, kortverkande opiat som läkaren skrivit ut till dig att ta mellan oxykontintabletterna.
  • Babybabyem
    Anonym (C) skrev 2018-02-05 06:31:21 följande:

    Ta den dosen som hjälper då, om än bara en tredjedel av den föreskrivna dosen. Med tiden kommer du märka att du behöver ta mer för att uppnå samma smärtlindring. Man behöver inte ta hela den föreskrivna dosen narkotika så länge lägre dos hjälper, det är faktiskt att föredra. Så du gör inget fel här.

    Oxykodonet kanske du kan skippa helt vissa dagar, det är bara en snabbverkande, kortverkande opiat som läkaren skrivit ut till dig att ta mellan oxykontintabletterna.


    Tack så mkt för svar ????
  • klyban
    Babybabyem skrev 2018-02-04 18:34:15 följande:
    Tackar för svar :) jag tar inte den dosen o inte regelbundet heller! Tycker det är för mkt.
    Tog du den utan tolerans, så skulle du bli extremt snurrig i huvudet.
    hur många meter var det?
  • Glitra
    Babybabyem skrev 2018-02-04 04:29:07 följande:

    Jag är en tjej på 157 cm lång väger cirka 67 kg! Jag har problem lite här o där o får utskrivet en massa tabletter, men gällande oxycontin så ska jag ta 40 mg 3 gånger dagligen och 10 mg oxycodone 2 gånger dagligen sen gabapentin 400mg 3 gånger dagligen! Alltså är det 140 mg oxycontin/oxycodone och 1200mg gabapentin dagligen.

    Min fråga nu, är hur snabbt blir man beroende om man tar den dosen?


    Vad har du för problem?
  • Anonym (Dead)

    Det kan ju inte stämma! Det är dödliga doser för nån som aldrig tagit morfinpreparat eller liknande droger innan.

Svar på tråden Vilka missbrukar oxycontin?