• Anonym (blåå)

Tjejer ska ta första steget

Hävdar jag.
    Tjejer får för mycket mejl ändå, och det mesta är snuskmejl.
    Det är jobbigt för tjejer har jag läst.
    Seriösa killar försvinner i mängden.
    Så jag bara lutar mig tillbaks nu, och väntar.
    Det här kommer nog inte funka.
    Men det gjorde det inte när jag var aktiv heller.

Ni tjejer som ev. svarar att det är bättre att killen tar första steget, motivera gärna.
    Är det för att det ska vara så? Han visar sin manlighet och handlingskraft? Du känner dig utvald?
    Eller är du rädd att få nobben, för det känns skit?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tjejer ska ta första steget
  • Anonym (Hanna)

Nu nätdejtar inte jag. Gjorde det en kort period och tog då själv kontakta med de personer jag tyckte verkade vettiga. Kände dock ej att nätdejting var nåt för mig.

I vanliga livet har jag dock alltid tagit initiativ vid intresse så alla min vänner även de som är äldre (60 plus) när de var unga. Så personligen känner jag inte igen bilden som ibland målas upp här på FL att kvinnor generellt är så passiva när det gäller relationer.

Så för att svara på din fråga. Den som är intresserad visar sitt intresse på ett artigt och trevligt sätt, oavsett kön. Kunde inte svara i enkäten dock då inget alternativ passade. Jag tycker som sagt att kön inte är viktigt men vet inte vad "bara nåt händer" betyder. Det där nåt ska ju vara trevligt och respektfullt, annars är det bättre att låta bli.

• Anonym (No more)

Jag har varit den som tagit första steget till många av mina relationer, just för att jag är sån som person. Men nu har jag tyvärr lärt mig av mina misstag, för männen har uteslutande visat sig vara såna som inte har någon handlingskraft i vardagen utan bara sitter och väntar på att saker ska trilla över dem rent bokstavligen. Ingen kämparanda, ingen "go".

Så även om jag tycker att det är helt okej att ta första steget så har jag insett att jag då får fel typ av män som inte är så drivkraftiga i andra sammanhang heller.

Jag bryr mig ärligt talat inte ett dugg om att få känna mig "utvald", det har jag känt mig alldeles oavsett vem som tagit steget om vi fått till en relation. Däremot är det extremt störande att leva med en person som förutsätter att alla andra ska göra allt åt honom medan han sitter på rumpan.

• Anonym (blåå)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-04 08:06:01 följande:

Nu nätdejtar inte jag. Gjorde det en kort period och tog då själv kontakta med de personer jag tyckte verkade vettiga. Kände dock ej att nätdejting var nåt för mig.

I vanliga livet har jag dock alltid tagit initiativ vid intresse så alla min vänner även de som är äldre (60 plus) när de var unga. Så personligen känner jag inte igen bilden som ibland målas upp här på FL att kvinnor generellt är så passiva när det gäller relationer.

Så för att svara på din fråga. Den som är intresserad visar sitt intresse på ett artigt och trevligt sätt, oavsett kön. Kunde inte svara i enkäten dock då inget alternativ passade. Jag tycker som sagt att kön inte är viktigt men vet inte vad "bara nåt händer" betyder. Det där nåt ska ju vara trevligt och respektfullt, annars är det bättre att låta bli.

Alla har vi olika erfarenheter.
    Själv har jag varit med på dejtsajter sen 2001.
    Två tjejer har skrivit först till mig.
    Så mitt intryck är att tjejer är passiva.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (blåå) skrev 2018-02-04 08:09:55 följande:

Jag har som sagt inte så mycker ervarenhet av just nätdejting så kan inte söga sp mycket om det. Kanske är det ett forum där tjejer av nån anledning unte känner sig bekväma att ta kontakt.

Varför slutar du att ta kontakt nu då om ervarenheterna sedan tidigare är så dåliga? Har du några andra nya knep som gör att du tänker att det kommer att fungera bättre denna gång?

När jag kände att nätdejti g inte funkade för mig slutade jag med det. 17 år är länge att testa något som du säger inte funkar så bra. Vad det verkar som i ts var ju inte problemet vem som tog kontakt eftersom det inte gick bra när du tog kontakt själv heller.
  • Anonym (blåå)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-04 08:21:51 följande:
    Jag har som sagt inte så mycker ervarenhet av just nätdejting så kan inte söga sp mycket om det. Kanske är det ett forum där tjejer av nån anledning unte känner sig bekväma att ta kontakt.

Varför slutar du att ta kontakt nu då om ervarenheterna sedan tidigare är så dåliga? Har du några andra nya knep som gör att du tänker att det kommer att fungera bättre denna gång?

När jag kände att nätdejti g inte funkade för mig slutade jag med det. 17 år är länge att testa något som du säger inte funkar så bra. Vad det verkar som i ts var ju inte problemet vem som tog kontakt eftersom det inte gick bra när du tog kontakt själv heller.
    Jag slutar just för att jag har dåliga erfarenheter. Är less.
    Inga nya knep.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (blåå) skrev 2018-02-04 08:29:54 följande:

Jag slutar just för att jag har dåliga erfarenheter. Är less.

Inga nya knep.

Ja, men slutar du med nätdejting helt? Det skulle jag gjort, om jag nu inte kom på nån ny infallsvinkel som kunde underlätta för mig.
  • Anonym (blåå)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-04 08:32:20 följande:
    Ja, men slutar du med nätdejting helt? Det skulle jag gjort, om jag nu inte kom på nån ny infallsvinkel som kunde underlätta för mig.
    Nej, jag har kvar profil, men loggar bara in och kollar om nån skrivit.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (blåå) skrev 2018-02-04 08:33:40 följande:

Nej, jag har kvar profil, men loggar bara in och kollar om nån skrivit.

Ok, ja då slipper du ju anstränga dig i alla fall.

Jag tror inte att nätdejing passar alla. Det låter bekvämt men om det inte funkar för en är det ju rätt meningslöst.
  • Anonym (blåå)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-04 08:35:18 följande:

Jag tror inte att nätdejing passar alla. Det låter bekvämt men om det inte funkar för en är det ju rätt meningslöst.
    Ja, gud va skönt. Slippa stånga sig blodig mot väggen.
    Jag lever på hoppet antar jag. Eller så är jag bara dum i huvudet.
  • Anonym (A)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-02-04 08:35:18 följande:
    Håller med
  • Anonym (H)

Problemet är med att ta första steget som tjej att killar tackar väldigt sällan nej till kvinnor...

Så man vet inte om killen är intresserad av en som människa och individ eller att han bara säger alltid ja om en kvinna visar intresse.

• Venenum
    Anonym (blåå) skrev 2018-02-04 08:09:55 följande:
    Eller så är de inte intresserade vid första anblicken? 
    Menar det inte som en påhopp - men när det gäller nätdejting handlar det ju till en början om att fånga betraktarens intresse. Du kan ju vara hur go och vettig som helst men sitter man och letar efter en man med vissa preferenser och du inte fyller dem så ratas du redan på förhand. 
    >> det är okej att tänka fel, så länge man tänker själv
  • Anonym (A)
    Venenum skrev 2018-02-04 13:09:26 följande:
    Eller så är de inte intresserade vid första anblicken? 
    Menar det inte som en påhopp - men när det gäller nätdejting handlar det ju till en början om att fånga betraktarens intresse. Du kan ju vara hur go och vettig som helst men sitter man och letar efter en man med vissa preferenser och du inte fyller dem så ratas du redan på förhand. 
    Så kan det vara.
  • Anonym (Daki)

Har bott över tio år i andra länder. Blev förvånad över att det ofta är tjejerna - givetvis inte alltid - som inleder flirtandet. Förefaller vara så också i flera andra länder jag kommit i kontakt med. Märkligt att Sverige är så traditionellt på detta område.

Vill understryka att detta är erfarenheter IRL, inte nätdejting.

• Anonym (hannan)

Först vill jag mötas på ett mer kamratligt sätt och se så vi går ihop, sedan ska mannen leda tills det blir ett förhållande och då ska vi vara på samma nivå. 

• uuunn
    Anonym (No more) skrev 2018-02-04 08:07:49 följande:

Jag har varit den som tagit första steget till många av mina relationer, just för att jag är sån som person. Men nu har jag tyvärr lärt mig av mina misstag, för männen har uteslutande visat sig vara såna som inte har någon handlingskraft i vardagen utan bara sitter och väntar på att saker ska trilla över dem rent bokstavligen. Ingen kämparanda, ingen "go".

Så även om jag tycker att det är helt okej att ta första steget så har jag insett att jag då får fel typ av män som inte är så drivkraftiga i andra sammanhang heller.

Jag bryr mig ärligt talat inte ett dugg om att få känna mig "utvald", det har jag känt mig alldeles oavsett vem som tagit steget om vi fått till en relation. Däremot är det extremt störande att leva med en person som förutsätter att alla andra ska göra allt åt honom medan han sitter på rumpan.

Fast det gäller väl även för kvinnor eller hur?
    Jag orkar inte bry mig om kvinnor som är passiva och tafatta. Kvinnor som väntar på att bli uppvaktade känns väldigt ointressanta för mig då jag inte vill ha någon som har en ålderdomlig syn på könsroller. Naturligtvis vill jag inte heller någon som väntar på att alla andra ska göra saker åt henne medan hon sitter på rumpan.

• uuunn
    Anonym (Daki) skrev 2018-02-04 21:23:18 följande:

Har bott över tio år i andra länder. Blev förvånad över att det ofta är tjejerna - givetvis inte alltid - som inleder flirtandet. Förefaller vara så också i flera andra länder jag kommit i kontakt med. Märkligt att Sverige är så traditionellt på detta område.

Vill understryka att detta är erfarenheter IRL, inte nätdejting.

Jag har liknande erfarenheter.
    Svenska kvinnor känns mer tafatta och hämmade på att ragga samtidigt som vi i Sverige anser oss vara världsmästare på både feminism och jämställdhet.
  • Anonym (Kalle Planka)

Jag tycker tjejer ska ta första steget. För då slipper jag.

Svar på tråden Tjejer ska ta första steget