• Louisejp

    4-åring vill inte stödja eller gå på ena benet

    Min 4-åriga dotter vaknade i morse med ont i vänstra benet, hon har inte velat stödja på det eller gå på hela dagen, vi har fått bära henne eller så har hon krupit/hoppat på ett ben.

    Vi var hos läkaren på FM som kände och klämde på benet men då reagerade hon inte på någon smärta, tog även blodprover som var normala. Skulle prova Ipren ett par dagar.

    Vad kan det vara egentligen? Blir så himla otrolig. Hon är pigg och glad i övrigt!

  • Svar på tråden 4-åring vill inte stödja eller gå på ena benet
  • lövet2

    Låt henne vara hemma och vila ett par dagar, så du ser om det håller i sig eller går över. Det mesta som kommer plötsligt så där i benet, blir bättre av vila.

  • Dementoria
    lövet2 skrev 2018-02-04 18:26:01 följande:

    Förkylning i höften?


    Precis. Det finns något som heter "höftsnuva", TS - googla på det, det låter som det är vad din dotter har.
  • Louisejp
    Dementoria skrev 2018-02-04 18:40:58 följande:

    Precis. Det finns något som heter "höftsnuva", TS - googla på det, det låter som det är vad din dotter har.


    Jo men hon har liksom inte varit förkyld eller något innan, o det måste man väl ha varit? :/
  • blomman 2

    Jag hade en 4- årig pojke på frsk som fick " snuva" i ett ben. Hade riktigt ont och kunde inte stödja på benet. Vad jag vet så var HSB inte förkyld för övrigt.

  • Louisejp
    blomman 2 skrev 2018-02-04 19:30:28 följande:

    Jag hade en 4- årig pojke på frsk som fick " snuva" i ett ben. Hade riktigt ont och kunde inte stödja på benet. Vad jag vet så var HSB inte förkyld för övrigt.


    Okej! Ja vi får avvakta till imorgon annars blir det in till sjukan igen. Hoppas på höftsnuva så det inte är något mer allvarligt.. men läkaren sa att blodproverna som togs skulle visa det isåfall. Höftsnuva verkar ju vanligt.
  • Louisejp

    Haltandet fortsatte till igår morse sen blev hon helt plötsligt bra igen och kan gå helt normalt. Superkonstigt. Var iaf hos läkaren igår igen och tog ännu fler grundliga blodprover där man kan se det mesta hemska. Fick svar precis och alla prover var helt normala. Man börjar ju alltid tänka det värsta.. Så det var kanske en släng av höftsnuva, ingen aning!

Svar på tråden 4-åring vill inte stödja eller gå på ena benet