• Joannaa

När bör man söka hjälp?

Jag väntar mitt andra barn och denna graviditet har skiljt sig väldigt mycket från första början gentemot min första grav. 

Jag har senaste veckan haft ganska mycket sammandragningar, vid princip alla rörelser, smärtfria men stenhårda, en del gör dock ont men det är oftast vid ansträngning som hundpromenader eller mycket spring i trappen. Vid vila kommer dem mer sällan. (Har kollat uvi nyligen så inte det)
    Nu har det tillkommit en del mensvärk, ibland i magen men mest i ryggslutet, de känns som sagt som när jag hade mens men känner inte att jag behöver ta något smärtstillande för det. 
    Får ibland ilningar i underlivet och när jag sitter på toaletten känns det väldigt svullet, dock inte när jag sitter i ex soffan. 

Min barnmorska säger bara jag ska ta de lugnt eller kontakta förlossningen men känner väl mest jag vill disskutera med någon, för det är ju ingen enormt smärta vi pratar om utan mer en frustration för jag börjar känna mig lite slut i kroppen av detta. 

Är detta någon typ av växtvärk, eller kanske att bebben fixerar sig ? 
    Känner ni igen er, haft liknade eller så?

• Svar på tråden När bör man söka hjälp?
  • Carambolan

Hur långt gången är du?

• Jooannna

Oj, glömde skriva jag är i vecka 32.

(Mitt inlogg strular så tar mig inte in på det..)

• Carambolan

Så sent i graviditeten låter det helt normalt tycker jag, men jag är trebarnsmor inte barnmorska Inget konstigt med både sammandragningar och förvärkar. Den där ilande känslan du beskriver känner jag också igen, för mig kändes det ungefär som när man slår i armbågen men i snippan liksom. Det började när barnen vänt sig med huvudena neråt, så jag antar att det är nån nerv som de bonkar i vid rörelse.

Svar på tråden När bör man söka hjälp?