• clarabjorklund

Köpa kök

Lägger in en fråga här för att få lite råd och tips. Jag och min sambo står i full färd med att bygga nytt hus och då är det mycket som ska planeras, däribland köket. Vi har kikat på IKEA och Elgigantens Epoq-kök, och det är väl där någonstans i prisklass vi tänker oss för stomme och luckor. Bänkskiva, diskho, blandare samt vitvaror köper vi separat. Men nu vill jag ha era erfarenheter av IKEA's kök eller ni kanske till och med har tips på någon annan köksleverantör som vi kan kolla med! :)

• Svar på tråden Köpa kök
  • AndreaBD

Vi köpte på Elgiganten. Om ni är ute efter vit-högglans - där tyckte vi att Elgigantens var bättre. Skiktet var tjockare, verkade bättre kvalité. Vi bokade in en tid för planering av kök. Det tar flera timmar tills man har bestämt allt. Och då hade jag ändå tänkt till och ritat upp exakt.

• Aamon

Köpt 3 kök från Ikea. Gamla och nya modellen. Vet att jag alla gånger jämförde med Epoq men jag upplevde att lådorna var stabilare på Ikeas kök. Var det som blev avgörande och ett lägre totalpris. Är nöjd och nuvarande hus har också ett Ikea kök.

• SupersurasunkSara

Har haft IKEAkök och har bara gott att säga om det, vårt hus som vi hade såldes för en tid sedan och vårt kök satt fortfarande kvar efter 16 år och såg ut att vara i gott skick  

Har även hört bra saker om Epoq, En fördel med dem är att de har fler bredder att välja på vilket kan vara bra om man har ett äldre hus. Dessutom har de ett skåp för uppbyggnad av diskmaskin vilket jag tycker är en stor fördel. Dock har jag för mig att jag har kollat stl och att det ska gå att beställa lucka till det skåpet från IKEA. Men det var ett tag sen jag kollade det. 

Jag är köksnörd (bland annat) och älskar att rita kök så det har blivit ett antal till vänner och bekanta. 

Ang stommar så har jag hört av en som bygger kök för tex rullstolsburna att de är samma oavsett vart du köper luckan ifrån. 

Svar på tråden Köpa kök