Bebis skriker all vakna tid nästan, hjälp!!
Hej allihop!
Nu är jag och min sambo så sjukt trötta och fattar inget, hjälp oss!
För cirka 1 vecka sen så började våran son ändra sig(snart 2månader) och vi märker att det blir inte bra.
Han har jätte problem på sistone att komma till ro, han sover (jag skämtar inte) cirka 6-9 timmar i en 24 timmars period. När han vaknar (60%) av dem gångerna så gallskriker han. Så sömnen är ju riktigt skev med andra ord hos oss alla. Just nu ligger vi i sängen och försöker lägga oss tidigt då han har börjat få en skrikperiod på nätterna (23:30-02) o han gör så mycket konstiga ljud vid sambons bröst. Han kan gny, små gråter till o från och kan även svälja galet mycket, typ som att klunka 1 liter vatten. Hon ligg ammar då vi inte kan lägga honom mellan oss, han sover typ bara med tutte i munnen och ibland (väldigt sällan) i famnen på mig men så fort jag slutar vagga eller så, då vaknar han och blir arg. Kunde förut få han sova hos mig och ligga hos mig iallafall allt mellan 15-40 minuter men det är omöjligt nu, han vill inte sova typ. Om han typ somnar så blir man bara rädd att han ska vakna för då blir han arg! Det är ju fel på så många sätt?
Han del ammar
Får ersättning nan1 cirka 300ml om dagen uppdelat på 2-3 tillfällen (har hänt att det har blivit mer när han typ skriker då det enda som får han bli tyst är ersättning och en stund på skötbordet)
Han är en stor pojke på 61,5 cm o vikt på 5040g sen förra veckan.
Vi har testat bärsele (funkar 1/10 gånger), spädbarnmassage / magen, napp, på armen med magen ner, ammat olika ställningar ( det varierar om de funkar ), vagnen över tröskel, men han spänner sig som en båge, SKIT STARK! Om jag vill hålla grodställning så måste man typ pressa hans ben med enorm kraft vilket känns fel, kanske tar skada av det. Det enda vi inte har testat är i princip låt han skrika sig till sömns mellan oss eller dylikt, vi försöker hellre med allt annat.
En till grej som vi märker nu är att han bajsar inte (jag använder pysventil eller temp) men från o med idag så använder vi det BARA om det känns att allt pekar på det. Hans tarmar har börjat låta som en vuxen när dem jobbar, så vi hör när hans tarmrörelse är igång, oftast i samband med matning. Han pruttat mindre (mesiga fisar om msn jämför hur han prutta på BB)
Vi ska köra en kur med semperdropp, sen laktusal (rätt stavning?), alternativt minifom, vi har kört med medela napp och herobillity.
Min fråga är..
Vad är detta?!
Vad gör vi?
Jag o sambo vill hjälpa honom men vi blir orkeslösa i detta, berätta hur ni gjorde utav erfarenhet, vi behöver hjälp innan man går under :( värst är när han blir illröd i ansiktet och r nästan tappar andan pga sitt skrik