Mitt ex
Jag och mitt ex gjorde slut i maj 2017 men har varit vänner och fortsatt träffas tills nu i februari månad 2018. Det har varit otrogenhet ifrån hans sida och en liten del av min sida. Det har legat väldigt mycket problem i mitt psykiska mående efter min mammas bortgång och andra problem i mitt liv, samt min låga självkänsla och självförtroende sen mitt ex otrogenhet.
Allt har resulterat till en extrem irritation hos mig gentemot mitt ex, kan inte umgås i mer än en dag innan jag blir irriterad och börjar bete mig lite illa mot honom.
Jag har lite som ett beroende av honom, jag blir irriterad om han vill spela istället för att sitta med mig vid tvn en hel dag, får för mig att han ej vill vara med mig eller inte tycker om mig om han sitter och spelar istället. Men det har ju inte att göra med att han ej tycker om mig, det gör han ju även fast han spelar istället för att umgås med mig heela heela tiden.
Det är också en stor irritation inom mig efter hans otrohet, tänker på det hela tiden och är därför ofta irriterad på honom. Han har slutat träffa andra vad jag vet, men skriver en tjej så svarar ju han, så det problemet finns ju kvar. Även fast vi sagt så länge vi träffas , träffar vi ej andra. Och nu när vi sagt att vi ej ska träffas,så tror jag han är den som kommer träffa andra, tyvärr.
Men det jag vill ha råd och tips angående är att jobba med min ständiga irritation mot mitt ex, för jag vill att vi ska kunnas träffas igen om ett tag efter en tid ifrån varandra och att jag kan börja hantera min irritation och ilska Mot honom.
Så hörni, har ni några tips och råd?
Tack på förhand !