• piluttaa

Orolig väntan

Hej alla ni fina familjelivsmänniskor!

Jag och min sambo försöker bli gravida och har försökt några månader nu. Vi fick ett plus för några månader sedan som sen blev negativt och jag började blöda.

Nu är min mens sen 7 dagar. Vi hoppas ju att det ska vara det vi vill, men nu är jag så rädd att det ska misslyckas så jag vågar knappt gå på toa för jag är så rädd att mensen ska ha kommit, så jäkla konstig man blir.. jag tog ett test för 2-3 dagar sedan som visade negativt. Är så orolig att man ska få bli besviken en månad till.

Ville väl bara få lite stöd och kanske om det är någon mer som känner sig vara lite i samma sits så kunde vi finnas lite där för varandra. Kram på er

• Svar på tråden Orolig väntan
  • piluttaa

Ja, jag hade tänkt ta test igen men tänkte kanske vänta tills nu i helgen, då skulle mensen vara ca 10 dagar sen.

Har ni någon erfarenhet av bättre eller sämre graviditetstest? Dom digitala känns mer pålitliga på något vis, har ni några tankar om detta?

Det känns som en evig väntan det här. Varje gång mensen kommer känns det så långt bort, jag pratar med min sambo om detta men han verkar ta det mer som ?går det inte nu försöker vi nästa månad? och ja, det har han ju helt rätt i, finns ju inget annat att göra men känner mig lite ensam i besvikelsen liksom.

Hoppas det går bra för er, ska verkligen hålla tummarna! ??

• piluttaa

Ja jag köpte ett 2-pack digitala idag!

Nej vad tråkigt.. hur är det med spiral då? Kan effekten sitta i väldigt länge den med? Fast sen juli kanske är lite lång tid?

Jag fick en blödning nu för en stund sen.. såg mer ut som blodblandad flytning, och har lite känningar i mensmagen. Normalt har jag dock extrem mensvärk den första dagen mensen kommer, och så är det absolut inte nu. Jag hoppas hoppas hoppas verkligen inte det är mensen som kommer igång nu :?(

• piluttaa
    MinKalla skrev 2018-02-08 15:28:32 följande:

Jag förstår din oroliga väntan. Jag har inte alls hållit på lika länge men väntar nu också. Min mens har inte kommit men det har bara gått 3 dagar. 

Får hjälp genom fertilitetsklinik och jag förstår nu när folk pratar om dåligt tålamod. 

Hoppas det kommer gå bra för dig!

Hoppas det går bra för dig! Tack, jag hoppas hoppas nu
  • piluttaa
    joannaq skrev 2018-02-08 15:34:02 följande:

Okey spännande :)

Ja lite tråkigt, jag vet inte riktigt har hört allt ifrån sånna som blir gravida direkt och att det kan ta ett tag för för själva miljön i livmodern att bli rätt igen. Jag är ju väldigt känslig mot dessa hormonerna som att jag kan inte äta vanliga p piller för mår illa hela tiden då då det kanske beror på hur ens kropp är. Men jag har inte gett upp :P Blir spännande till veckan om jag får någon fast gubbe på clear blue digitalt äl test :)

Hoppas nu att det inte är din mens som kommer!!!

Jaa okej, jag är också rätt känslig mot allt sånt där. Speciellt staven var jag känslig mot, mådde inte alls bra. Hoppas det bara är miljön där inne som tar lite tid på sig så det går vägen för dig snart. Håller tummen för gubben :)

Jag uppdaterar, tänkte ta ett test imorgonbitti om nu inte mensen kommer!
  • piluttaa

Har fortfarande lite ont. Kommit färskt blod en gång, hade då även kommit lite i trosorna precis innan. Inte så mycket som när jag har mens men ändå väldigt oroande..

• piluttaa

Det var mensen!! Usch vilken besvikelse.. den här gången jade vi verkligen hopp när mensen ändå blev så pass sen.. :(

• piluttaa
    joannaq skrev 2018-02-09 07:50:30 följande:

Nej va tråkigt :( Vet precis känslan..

Men nya tag! <3

Ja det var verkligen en besvikelse.. jag önskar dig verkligen inte samma sak, men det är ändå skönt att veta att man inte är ensam :(

Ja det är bara fortsätta försöka <3
Svar på tråden Orolig väntan