MA i v13
Hej!
Igår gick jag in i v 12+0 och kände att jag lite kunde andas ut. Samma dag hade jag dock tid hos gyn av en annan orsak och när hon sa att vi kunde ta en titt på bebisen samtidigt blev jag förstås jätteglad!
Det visade sig dock att livmodern var lika stor som i v. 10-11 och att fostret inte längre levde utan hade dött i v. 9. Nu har jag tid imorgon för att "driva ut alltihopa" med hjälp av cytotec. Känner en enorm sorg och besvikelse. Känner mig lurad av min egen kropp och dum som gått runt med ett dött foster i magen utan att märka nåt.
Mitt i all sorg så undrar jag såklart hur lång tid det tar för kroppen att återgå till det normala? Läkaren igår sa bara att de rekommenderar att jag väntar en menstruation innan jag försöker bli gravid igen och jag känner väl att det är vettigt för att kunna återhämta mig psykiskt också. Men när kommer första mensen? Någon med erfarenhet? De sa att man kunde blöda i upp till 3 veckor, tar det sedan ytterligare 4 veckor tills nästa mens eller tar det ännu längre?