MA i v13
Beklagar ditt missfall. Har själv haft två, varav det ena upptäcktes på KUB-ul ungefär samma tid som du var i nu. Båda gångerna så har jag börjat blöda självständigt, båda gångerna trodde jag att jag kommit över den "farliga" perioden.
Vid mitt första missfall, ett spontant missfall, blödde jag i ungefär två veckor för missfallet, sen kom mensen när den skulle ha kommit om jag inte varit gravid (dvs någon vecka efter att jag slutat blöda).
Andra gången, det som upptäcktes på ul, skulle jag komma tillbaka på återbesök efter en vecka för att se om jag antingen behövde hjälp att få ut fostret eller om det behövde vidtas åtgärder för att få ut eventuella rester. Jag visste så fort vi fått beskedet att liten dött att jag skulle börja blöda spontant inom 24h. Sagt och gjort, sen blödde jag i ungefär en vecka och därefter blödningsfri i någon vecka eller två tills det var dags för den tiden då min mens skulle ha kommit om jag inte varit gravid.
Min menscykel har alltså hållit sig på "sin" tid även trots graviditet och missfall.