• Anonym (Flyttpris?)

Vad kostade er flyttfirma?

Jag försöker räkna ut vad som är rimligt att tänka sig i flyttkostnad. Tacksam veta vad andra som anlitat flyttbolag fått betala när de flyttat. Alltså totalpris inklusive allt som ingår (framkörningsavgifter, timpenning, lastbilshyra, moms  eller vad de nu valt att specificera separat, det viktiga är vad det blev ihop).

Glad om ni nämner hur långt flyttavståndet var och ifall något annat än flytt ingår i summan (packning, förpackningsmaterial, flyttstäd eller så).

Jag inser förstås att det spelar stor roll hur väl man packar och i vad, hur många saker det är, trappor, liten hiss etc påverkar. Detta är för att få en snabb bild.

Vad jag är intresserad av är alltså flytt med "riktiga" flyttföretag, inte pris om man flyttat med svartjobbare eller med kompisar till självkostnadspris.

• Svar på tråden Vad kostade er flyttfirma?
  • AndreaBD

En gång 16 000, en gång  20 000. Men vi hade väldigt mycket grejer. Båda inom Stockholm

• Anonym (Roxan)

Vi flyttade med Flyttbolaget Stockholm och det kostade cirka 6000. Från en trea på andra våningen (med stor hiss) till bostad med egen ingång. Vi flyttade sex mil bort. De var tre gubbar som hjälptes åt och inlastning, körning och urlastning tog inte ens fem timmar. Packade gjorde vi själva men vi lånade kartonger av flyttfirman.

• Anonym (Roxan)
    Anonym (Roxan) skrev 2018-02-07 11:26:22 följande:

Vi flyttade med Flyttbolaget Stockholm och det kostade cirka 6000. Från en trea på andra våningen (med stor hiss) till bostad med egen ingång. Vi flyttade sex mil bort. De var tre gubbar som hjälptes åt och inlastning, körning och urlastning tog inte ens fem timmar. Packade gjorde vi själva men vi lånade kartonger av flyttfirman.

6000 efter RUT-avdrag alltså.
  • Anonym (duff)

Grovt räknat, dagtid.

2 pers o lastbil ca 1000kr / tim + milersättning.

• Truppgymnast
    Anonym (duff) skrev 2018-02-07 11:31:15 följande:

Grovt räknat, dagtid.

2 pers o lastbil ca 1000kr / tim + milersättning.

Ungefär samma för oss. Lite extra för pianot.

Ett tips TS är att be om offert hos de som finns på orten. Vad vi betalade spelar ju egentligen ingen roll.
  • Anonym (Flyttpris?)

Tack för svar.

Truppgymnast skrev 2018-02-07 11:36:25 följande:
    Ungefär samma för oss. Lite extra för pianot.

Ett tips TS är att be om offert hos de som finns på orten. Vad vi betalade spelar ju egentligen ingen roll.
    Jag tycker det är värdefullt att höra ändå. Att det inte går att jämföra rätt av förstår jag ju (det skiljer ju 14 000 på ett par svar här bara).

De företag jag varit i kontakt med vägrar ge någon som helst uppskattning av totalpris eftersom de inte vet hur lång tid det tar på förhand, och det vet ju inte jag heller. Flat fee erbjuder ingen av dem jag frågat. De ger pris per timma med 2 eller 3 flyttgubbar, och sedan får jag leka gissningsleken för att få med att det tillkommer framkörningsavgift, eller att de anger pris utan moms trots att jag är privatperson etc etc.

• AndreaBD
    Anonym (Flyttpris?) skrev 2018-02-07 12:46:06 följande:

Tack för svar.

Jag tycker det är värdefullt att höra ändå. Att det inte går att jämföra rätt av förstår jag ju (det skiljer ju 14 000 på ett par svar här bara).

De företag jag varit i kontakt med vägrar ge någon som helst uppskattning av totalpris eftersom de inte vet hur lång tid det tar på förhand, och det vet ju inte jag heller. Flat fee erbjuder ingen av dem jag frågat. De ger pris per timma med 2 eller 3 flyttgubbar, och sedan får jag leka gissningsleken för att få med att det tillkommer framkörningsavgift, eller att de anger pris utan moms trots att jag är privatperson etc etc.

Ja, jag ska tillägga att den gången som det kostade 20 000 - då var det 20 timmar också. Bara för att flytta saker, packat hade vi själva. Så det beror ju mycket på hur mycket grejer ni har. Vi har även företag, så det var inte bara våra personliga grejer.
  • Krypmigej
    flyttfirma i Stockholm?
  • Flytthjälpare

Det verkar som om många letar efter en referens för ett bra flyttföretag eller försöker förstå vad flyttning kan kosta i deras fall. 

Från vår tjänst https://www.flyttjakt.nu/ får du hjälpa till i båda frågorna och tror att vi också kan hjälpa till i andra aspekter av ditt flyttning. 

Lämna en offertförfrågan så får du erbjudanden från olika flyttfirmor. Du får offerter och recensioner berättar hur flyttfirman har arbetat tidigare. 

Hoppas att detta hjälper dig i din flyttning! 

Mvh
    Flytthjälpare - Flyttjakt.nu

Svar på tråden Vad kostade er flyttfirma?