Inlägg från: Anonym (Kanske) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kanske)

När krisade ni som värst efter otrohet

Min partner var otrogen under en kortare period (1 månad). Om jag inte kommit på dem hade det dock troligen fortsatt längre. Vi har i drygt ett år försökt att fortsätta vår relation. För oss har det funkat hyfsat. Mycket för att min partner visat extremt mycket ånger, svarat på alla mina frågor och låtit mig "ha koll" på det jag känt att jag behöver. Hade han på något sätt varit ifrågasättande inför mitt beteende eller inte visat mig kärlek osv så hade jag definitivt lämnat och gått vidare.

I perioder har vår relation varit mycket bättre än tidigare. Vi har båda insett att vi måste jobba på relationen. Idag vill jag ha en helt annan koll på vad han gör än tidigare. För mig finns fortfarande rädslan kvar att han ska göra det igen och jag vet inte om det nånsin kommer försvinna. Men vi är båda beredda på att göra allt vi kan för att fortsätta.

Så trots alla negativa beskrivningar i dessa forum/trådar så tror jag faktiskt att det går att komma vidare. Eller snarare skapa något nytt, det är iaf det vi gör just nu. Han vet att minsta lilla misstag gör att det är helt över, finns inget som gör att jag skulle stanna om det hände igen. Tycker att många använder sig av olika saker såsom barn, ekonomi osv. Ingen unge mår bra av att växa upp i ett hem där föräldrarna/de vuxna inte mår bra.

Hade det varit under en längre period eller om vi inte kunnat kommunicera runt otroheten och även vår relation så hade jag inte tvekat en sekund på att lämna.

Hoppas du fattar rätt beslut med hjärtat och inte andra omständigheter!

Svar på tråden När krisade ni som värst efter otrohet