Inlägg från: Anonym (2015) |Visa alla inlägg
  • Anonym (2015)

När krisade ni som värst efter otrohet

Min sambo uppvaktade en annan kvinna de första två åren av vår relation. Tog henne på hockey, bjöd ut henne på middag, gick på otaliga luncher. När vi hade varit utomlands smsa han henne och sa att han önskade att de var hon som var med istället för jag. Jag var bara någon tjej han skulle dumpa snart. De kysstes i vårt fall en gång när de var ute på en romantisk promenad.

Hon berättade till slut för mig då vi var gamla kollegor och hon klurat ut vem tjejen var. Min värld rasade samman men efter noga övervägande fortsatte relationen. Kan säga att relationen är skadad, min tillit är fortfarande borta 3 år senare. Än idag kan jag ligga vaken på nätterna och gå igenom i huvudet alla lögner denna otrohet förde med sig. Senast nu när vi var igen på resa går tankarna, messar han någon annan och önskar de var någon annan istället för jag?

Som svar på din fråga, vår relation har krisat sen dess i omgångar. Om jag ställdes för samma frågeställning idag så hade jag valt annorlunda. Jag kommer nog aldrig kunna förlåta honom.

• Anonym (2015)
    Anonym (Hej) skrev 2018-02-12 20:45:53 följande:

En vän till mig gav rådet att bo isär ett tag. Kanske det. Men det som känns jobbigast just nu är dock att de har sagt att de var kära. Att han planerat en framtid. Jag tror ändå att jag känner min man. Sånt säger han inte bara, tror jag. Har också hört att tjejen mår skitdåligt, allt tyder på att det var äkta känslor. Om vi bodde på varsitt håll nu skulle de kanske börja om. Jag känner mig tryggare om vi är under samma tak. Då kan jag ha mina regler och ha lite kontroll. Är jag galen som tänker så här??

Du kan inte vinna. Vill han ha henne så kommer han träffa henne ändå. Du kan aldrig övervaka varje steg. Jag hade hellre velat att mannen valde mig för att han ville och inte för att han inte fick chansen att ta henne. Å väljer han att träffa henne när ni är särbo så har du hans känslor svart på vitt.
Svar på tråden När krisade ni som värst efter otrohet