När krisade ni som värst efter otrohet
Hej! Fattar att ni inte kanske vill höra från en som mig, men jag var i mitt förra äktenskap otrogen med samma tjej i ca 1,5 år innan det kom fram. Vi blev kära i varandra, jag visste att jag älskade henne. När det kom fram, ville min fru fortsätta. Våra barn var då små (3 o 6 år). Jag stannade, bröt all kontakt med den andra tjejen och ?satsade? på vårt äktenskap.
Nu till ts fråga, när krisade ni som mest? Svaret är att vi slutade aldrig krisa. Min fru hade ingen tillit till mig och jag kunde inte riktigt släppa den andra. Tänkte på henne ofta, på jobbet, på semestrar och när jag och min fru hade sex. Tillslut såg jag att mitt svek bara fortsatte. Min fru fick aldrig chansen att läka. Tillslut var skilsmässa ett faktum. Då hade vi ändå gjort ALLT som man skulle. Terapi, samtal, bråk, öppenhet.
När min skilsmässa ställdes jag inför ett ?pest eller kolera?-val. Lämna en person jag visste att jag ville leva med eller lämna min familj. Min exfru har efteråt sagt att hon skulle ha lämnat. Och jag skulle ha lämnat.
Jag vet inte om mitt inlägg hjälper på nåt sätt och hag är inte ute efter att såra nån. Kanske kan det öppna för samtal i era situationer.