Inlägg från: Anonym (Orolig.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Orolig.)

När krisade ni som värst efter otrohet

Jag vill inte komma in här och våra pessimistisk, men jag har sett väldigt mycket "från andra sidan" så att säga, och det jag sett är ju att de som är långvarit otrogna och blivit påkomna bara blir bättre på att ljuga... Om deras älskare/älskarinna vill fortsätta träffa dem så kommer de fortsätta träffas tills älskaren/älskarinna sätter stopp. Och förr eller senare hittar de nån ny...

Jag har en relation med en upptagen man. Allt kom ut i november. Han har ju (antar jag) bönat och bett om att hon inte ska lämna honom och två månader senare vill han träffas igen..

En vän/kollega till mig hade en relation med en annan kollega

Hennes man fick reda på det och hon fortsatte ändå träffa den andra tills hon tröttnade på alla bråk (och förälskelsen lagt sig). Nu har hon börjat stöta på andra män istället...

En man jag träffar har en relation med en gift kvinna. Hennes man fick höra rykten om detta och hon förnekade allt och klamrade sig fast vid sin man samtidigt som hon skickade sms till sin älskare om hur mkt hon älskar honom och att hon bil lämna sin man....

Det här är de tre färskaste otrohetshistorierna bland folk i min närhet som jag känner till. Jag tror defibitivt att det kan vara så att förhållanden kan bli bättre ett tag efter en otrohet, men det brukar ju vara för att den som är otrogen är livrädd för att bli lämnad ensam och gör allt för att undvika detta. De är ju även sjukt bra på att manipulera och ljuga, annars skulle de knappast kunna komma undan i flera år (för det är garanterat längre än de säger!!) med att bedra någon de påstår sig älska..

• Anonym (Orolig.)
    Ensombryrsig skrev 2018-02-18 12:27:34 följande:

Jättebra skrivet och tack för att du kastar dig in i tråden!

Det låter kanske konstig, men det var lite av en befrielse att få höra från den sidan också. Jag har själv ?bara? hört från de otrogna eller de drabbade. Men det finns ju såklart en tredje part som kanske lätt glöms bort.

Kan du inte berätta mer från din synvinkel?

Om du orkar och vill.

Vet inte riktigt vad mer du vill höra?

Jag är ju "den andra kvinnan" så jag är ju inte helt oskyldig. Vi är två kvinnor som är dumma nog att älska samma man, en man som ljuger för oss båda. Eller mest för henne såklart. Mig försöker han bara lura i att deras förhållande kommer ta slut, men jag vet att han säger annat till henne. Det är han som är helt drivande i vår relation. Jag försöker hålla mig borta men faller tillbaka varje gång. Han vet vilka knappar han ska trycka på...

Sen känner jag som sagt (eller har känt) flera som varit otrogna, och några som varit med upptagna män/kvinnor. Har inte varit så nära bekant med någon som blivit bedragen däremot.
Svar på tråden När krisade ni som värst efter otrohet