Inlägg från: Sayyesorno |Visa alla inlägg
  • Sayyesorno

När krisade ni som värst efter otrohet

Hej

Tråkigt o höra.

Du kommer tyvärr aldrig komma över det.

Enda som stoppar dig är ert barn nu.

Sitter i ungefär samma sits som dig. Fick veta att min sambo hade en annan vid sidan av i ca 6 månader och detta fick ja veta för ca 1 år sen.

Det hände för ca 15 år sen och ja fick veta det för ca 1 år sen. Är helt knäckt men försöker hålla ihop pga av våra barn. Men inser nog snart att det inte går.

För kan de ljuga om sånt så kan sånna as ljuga om allt möjligt.

Så. Mitt råd spring så fort du kan ifrån din sambo.

En gång otrogen alltid otrogen. Tyvärr

• Sayyesorno
    Anonym (Anonym3) skrev 2018-05-23 11:33:47 följande:

Hur fick du reda på det efter så lång tid ??

Ja du lång historia, kan ta det över meddelande om du vill veta.

Säger så här man ska inte lita på någon i dagens samhälle tyvärr. Oavsett vem det är så. Ser alla till att tjäna på en och utnyttja en till max.
  • Sayyesorno
    Anonym (Anonym3) skrev 2018-05-23 14:30:55 följande:

Ja, du får gärna ta det över meddelande, men det hade säkert varit nyttigt för alla som tror att det aldrig kommer fram att höra..

Yes men då kanske de listar ut vem vi är.

Du är annonym så kan ej skicka till dig.
  • Sayyesorno
    Anonym (Anonym3) skrev 2018-05-23 15:28:29 följande:

Är inte du anonym?

Vem skulle kunna lista ut vem ni är?

F.ö. vet jag inte hur jag skall göra för att du skall kunna skicka meddelande till mig.

Ja är ju anonym så sätt. Men skulle ja lägg upp allt hur det gått till så kanske är det någon som läser o fattar att det är vi. För en hel del vänner vet om detta.

Har du ett konton så ska du kunna skicka det privat till mig här. Men förresten varför vill du veta hur ja fick reda på det?
  • Sayyesorno
    Anonym (Anonym3) skrev 2018-05-23 18:25:33 följande:

Nja..dels ett rent allmänt intresse, men också en lärdom som man kan få nytta av om man skulle hamna i en sådan situation.

Sen är det lite speciellt att få reda på en sådan sak 14 år efter att det hänt. Jag menar...Har man kunnat ha det hemligt i 14 år, varför kan man då inte hålla det hemligt i all evighet. Du avslutar också ditt inlägg med , "en gång otrogen, alltid otrogen. Jag kan bara erinra mig om ett fall här på FL som liknar det. Därför blev jag intresserad om ni kanske var samma par.

Jag har alltså inget egenintresse i din historia så om du inte vill skriva förstår jag det.

Ok förstår hur du menar får fundera. Hm intresserat kan du länka. Till det? Du menar att person skrev att Hen varit otrogen mot sin partner o erkänt det efter så många år? O du har läst det här?
  • Sayyesorno
    Anonym (Anonym3) skrev 2018-05-23 18:55:35 följande:

Nej, personen har blivit bedragen av sin fru för 15-17 år sedan. Den hon bedrog honom med var hans bästa kompis.

Nu har det tydligen hänt igen med hennes chef och dom ligger i skilsmässa.

Vet inte om det är schysst att outa denna tråden. Du kan säkert hitta den själv. Uppdateringen är bara ett par veckor gammal.

Ok, vi är inte gifta så det gäller inte oss denna tråden.

Ja är också killen i förhållandet som den mannen.

Känns som att vi killar är mer förlåtande o vill få det o funka än vad kvinnorna är. Kanske har ja fel. Läser man här på familjeliv så ser det ut så.

Hur och varför hon erkänt otroheten efter så många år så är det bara hon som vet egentliga svaret. Men har kommit fram nya saker efter det som ja inte så gärna skriver här av olika anledningar.
  • Sayyesorno
    Anonym (Anonym3) skrev 2018-05-23 23:10:26 följande:

Svårt att föra ett samtal när du inte kan tala öppet. Missförstå mig inte, jag förstår att du inte vill outa dig här.

Jag tror också att vi killar...kanske inte är mer förlåtande, men mera rädda att förlora tryggheten i att vara en familj och ha en, kalla det en soal mate, som vi kan vara oss själva tillsammans med... känslosamma, utan skal.

Vi män har ju sällan den förmågan att vara öppna och tala om våra problem till skillnad från kvinnorna. Kvinnor har oftast även ett mycket större nätverk medans vi män oftast blir väldigt ensamma med våra tankar, åtminstånde när man kommer upp i medelåldern.

Visst vi kan ut och ta en öl med kompisar, men vi talar inte gärna om tunga saker.

Får jag fråga...Har ni barn tillsammans? Det är enligt min åsikt ännu en sak som kvinnor har en fördel av. Oftast...säger inte alltid...står barnen mamman närmare än pappan. Kanske av naturliga orsaker, och säkert inget fel i det, men pappan har oftast en brantare uppförsbacke i relationen till barnen än mamman.

Du har alltså vetat om din frus eskapader för 14 år sedan i ett år, men det verkar inte som ni haft ett riktigt snack om detta, utan det har kommit fram nya saker...

Det ligger mycket i det (Älskarinna 08) ovan skriver.

Ja du, vi har barn.

Ja kan prata känslor med mina riktiga vänner och det har jag gjort efter detta som hänt.

Alla jag pratat med har sagt dumpa henne. Hon är inte värd dig. Kan man dölja en sån sak så länge ja vad mer finns?

Ja vet inte oavsett vad mer finns så skulle ja inte dumpa henne pga av otrohet även om det skulle hända imorgon. Sex är en sak o kärlek något helt annat.

Vi har har pratat ut en hel om allt som hänt men inte riktigt helt om du förstår hur jag menar.

Det som gör mest ont är att hon dolt det så länge o erkänner det sen. Hade heller velat vara utan den sanningen. Är nog rädd att det ska komma mer o att detta är en lätt version på vad som komma skall.

Tror vi killar tänker på förhållande på ett helt annat sätt än tjejer gör faktiskt. Alla är inte likadan men så känns det för mig och efter alla ihop med min tjej så skulle ja som sagt inte dumpa henne pga av otrohet.

Men skulle hon säga ja älskar dig inte mer då har man förlorat henne för alltid kännslor är en sak som sagt o sex är en annan sak.
  • Sayyesorno
    Anonym (Skild och gift) skrev 2018-05-24 16:49:44 följande:

Min erfarenhet (själv och genom andra) är att du får max reda på toppen av ett isberg...

Tjejjer skryter också mer sällan om sex än vad killar gör. Lägg sen till att sexet var genom otrohet så kan du nog gånga det hon säger med 10...

Starkt av dig att vilja fortsätta kämpa!

Ja jag misstänker samma sak. Det är mycket mer hon döljer. Som sex sms hon fick efter att ha avslöjat otroheten. Att den var inte till henne måste varit fel skick, haha säger jag. Vilken slump att hon avslöjar otrohet som hänt för 14 årsen o så råkar ett sex sms komma bara så där. Och klart hon Anklaga mig för att ja ska ha skickat den. Sen när ja sitter jämte henne o skickar ett svar så får hon svar oj va hon inte var förvånad utan säger va ja trodde det var du vem annars skulle det var? För att sen ignorara allt när. Det gäller det sex smset. Typ fel skick bla bla men aldrig innan har hon fått fel skick. Varför just då?
  • Sayyesorno
    Fredrica skrev 2018-05-25 04:24:32 följande:

Man kommer aldrig komma över det eller glömma.

Min personliga åsikt är att man ska länna någon som valt att bedra en och gå bakom ens rygg.

Håller med dig där att jag inte kommer glömma det någonsin, men komma över det kan man göra om man får alla sanning framför sig. Då kan man ta ställning till hur man vill göra. I mitt fall så har ja inte fått all sanning ja bara vet det o då är det svårt o lämna utan att fått svar på allt.
  • Sayyesorno
    Anonym (härdad) skrev 2018-05-25 15:26:05 följande:

Fast varför vill man leva kvar med någon som utöver att hen valt att bedra dig (bara där visade hen vad du var värd) dessutom inte kan stå för sitt "misstag"?

Visst, man kan säkert lura sig själv och försöka bortförklara det med "alla kan göra misstag", men hur är det med hur man beter sig efter att man klantat sig? Hur borförklrarar man för sig själv att personen haft en chans att säga sanningen men valt att ljuga, undanhålla och slingra sig istället?

Enligt mig säger hur folk hanterar sina "misstag" betydligt mer än misstagen i sig.

Jag skulle snarare vilja påstå raka motsatsen. Du har redan fått svart på vitt att förutom att din partner tyckte att du inte var värt vatten eftersom hen medvetet valde att riskera dig för några knull så är hen dessutom så feg och fräck att hen dessutom inte ens anser att du är värd att få veta sanningen. Och det räcker gott och väl för att veta om det är någon du vill leva med eller ej. Faktisk betydligt mer avgörande än om personen mot fömodan kanske gång kanske lyckas kläcka ur sig sanningen.

Vill du verkligen leva med någon som tycker du är värd att riskera för några knull och som sen inte kan stå för det och tycker du inte är värd att få veta sanningen? 

Ja du, bra skrivet måste jag säga.

Du har många bra slutsatser där. Men det hände för 14 år sedan. Ska man slänga allt för det? 2 barn och allt man har byggt ihop?

Jag vet inte jag velar fram o tillbaka.

Men alla är vi olika. Som en skrev innan här att ta allt hon sagt gånger 10.

Kan var mer och därför drog hon ut på det för att dölja andra saker? Vet inte faktiskt.

Men återigen bra skrivet av dig.
  • Sayyesorno
    Anonym (Hjulet) skrev 2018-05-25 21:01:53 följande:

Du slösar bort ditt liv om du stannar med någon som varit otrogen men det kommer du inse tids nog

Hur menar du då?
Svar på tråden När krisade ni som värst efter otrohet