• Anonym (52 år och gift)
    Äldre 8 Feb 09:48
    42487 visningar
    98 svar
    98
    42487

Hur ofta har du som är över 50, som lever i en rekation sex?

Jag är gift och har varit med samma man i ca 15 år. Vårt sexliv håller på att dö ut, pga hans brist på lust. Nu är jag nyfiken hur ni andra har det. Så frågan är riktad till er över 50 främst .

Motivera gärna lite mer också och berätta hur länge ni hängt ihop osv. Hoppas nån svarar....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-02-08 09:50
    Förstås ska det stå RELATION i rubriken

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta har du som är över 50, som lever i en rekation sex?
  • Äldre 8 Feb 09:55

32 år i samma grotta vi är som kaniner just nu men perjoder med lite mindre sex men långt i från någon död sex ....

• Ben66
    Äldre 8 Feb 10:05

Jag är 51,man, gift och i förhållande sedan 14 år.

Senast jag och hustrun hade sex var på midsommaren 2012. Innan den helgen låg vi mindre och mindre med varandra. Jag förstår att hon har komplex över sin kropp och aldrig haft stark sexlust.

Jag behandlas med testosteron och är ibland överkåt. Försöker trycka tillbaka min sexlust, men det är svårt.

• Ben66
    Äldre 8 Feb 10:06

Senast jag och hustrun hade sex var på midsommaren 2012. Innan den helgen låg vi mindre och mindre med varandra. Jag förstår att hon har komplex över sin kropp och aldrig haft stark sexlust.

Jag behandlas med testosteron och är ibland överkåt. Försöker trycka tillbaka min sexlust, men det är svårt.

• Anonym (52 år och gift) Trådstartaren
    Äldre 8 Feb 10:16
    Ben66 skrev 2018-02-08 10:06:10 följande:

Men om du skippar testosteronet så borde ni väl vara på samma nivå då? Skönt att höra de som har värre. Fast i mitt fall är det ju HAN som inte vill
  • Jonnyn­ilsson
    Äldre 8 Feb 10:27
    +2

Jag och frun är 50+ och har varit tillsammans i 20 år eller så. Vi kanske inte pippar som kaniner på Gotland. Men åtminstone 2 gånger i veckan. Oftast på helgen när vi lediga och har tid för varandra i sängen.

Vårt sexliv har fått lite nytändning efter ha dalat sakta men säkert mot botten på grund av min oförmåga att behålla ståndet vid samlag. Men efter att tagit mod till mig och diskuterat problemet med vår husläkare leker livet igen på grund av små blå piller.

Även om det funkade med slick och sug så tycker vi båda att man skall avsluta sexet med ett riktigt skönt samlag :)

• Ben66
    Äldre 8 Feb 10:28
    Anonym (52 år och gift) skrev 2018-02-08 10:16:12 följande:

Men om du skippar testosteronet så borde ni väl vara på samma nivå då? Skönt att höra de som har värre. Fast i mitt fall är det ju HAN som inte vill

Tyvärr kan jag inte sluta med testosteron eftersom jag behöver detta hormon.

Jag har en cysta på hypofysen och den stänger av kroppens naturligs utdelning av detta könshormon.

Har din man kollat sitt testosteronvärde?
  • Äldre 8 Feb 11:47

Drygt 60 år. Tillsammans i 45 år.
    Går i perioder - i snitt ungefär tre gånger i månaden. Men just nu "lågsäsong" beroende på yttre omständigheter. Min hustrus fibromyalgi minskar frekvensen under dåliga perioder. 

Jag tror att vi båda ser sexet som nåt som förenar oss och blir som ett bränsle för kärleken, det är liksom inte bara för stundens njutning vi har sex.

Tiden ihop tror jag inte har så stor betydelse - man tappar liksom inte attraktionen för någon bara för att förhållandet varit i många år. Det där med sexlusten är knepigt. Oftast är det kopplat till det allmänna humöret och välmåendet. Mår man bra och är på ett positivt humör känner man mer sexlust. Och på vinterhalvåret är man ofta tröttare än under andra delar av året - då tappar man orken även för sex. Energin minskar med åren.

• Anonym (Grabb­)
    Äldre 8 Feb 12:49

Dristar mig till att delta, trots att jag faller lite på åldersstrecket... är nästan 45, frun är i princip 50 dock. +15år relation, tonårsbarn och allt annat som kommer med Familjen AB.

Sexlivet har generellt varit bra, både i frekvens och i utförande. Dock så har det funnits svackor i perioder under åren. De flesta har vi rett ut dock, ofta via samtal och ibland genom att "slå näven i bordet".

Just nu är det lite av en "torr-period" eller "mellanmjölksperiod" skulle jag säga. Vi har sex, men inte alls lika ofta och mycket som jag skulle önska. Jag velade i svarsalternativen mellan "varje vecka" och flera ggr / månad. Valde flera gånger per månad, då vi sällan hamnar lägre 2 ggr/månad, men vi får inte alltid till det varje vecka - sett över en längre tidsperiod.

Min lust ökar definitivt när relationen är i balans, och när bägge mår bra och verkar trivas. Själv kan jag tyvärr tappa lite lust om det blir för mycket Familjen AB, för mycket tid som läggs på vardagliga saker och vardagliga "måsten", och när jag märker att sex, eller "par-relationen" inte är med på "to-do-listan".

Just nu så är känslan att sex ligger högre upp på min "to-do-lista" än vad den gör hos min hustru, och det skapar både känslor av frustration men också (tyvärr!) lite känslor av "likgiltighet"...

För oss så finns det ingen tydlig anledning till att inte ha sex. Vi är bägge friska, vi ser bägge bra ut (i varandras ögon), vi har rimligt mycket närhet och rör och tar gärna på varandra i vardagen. Därför tycker jag att vi borde ha sex oftare.

• Anonym (inte så attrah­erad)
    Äldre 8 Feb 12:50

Vi har inte varit ihop så länge men lusten har ändå dalat av olika anledningar.
    Det handlar främst om hälsa då ingen av oss är jättefrisk, stress och annat.

Jag vet inte om hon skulle vilja ha sex oftare då vi inte pratat öppet om det men jag är inte så attraherad av henne längre så det blir bara inte av särskilt ofta.
    Anledningen är nog att vi inte har så kul ihop längre, hon tar inte hand om sig själv särskilt bra och det gör inte jag heller om sanningen ska fram.
    Det är lite kluvet eftersom jag saknar laddningen och spänningen på sätt och viss. samtidigt är det skönt att få vara ifred, onanerar när jag behöver ett antal ggr i veckan.

• Anonym (52 år och gift) Trådstartaren
    Äldre 8 Feb 13:34

Tack alla för fina och ärliga svar! Vi fortsätter att följa med hur tråden lever.

Svar på tråden Hur ofta har du som är över 50, som lever i en rekation sex?