Dristar mig till att delta, trots att jag faller lite på åldersstrecket... är nästan 45, frun är i princip 50 dock. +15år relation, tonårsbarn och allt annat som kommer med Familjen AB.
Sexlivet har generellt varit bra, både i frekvens och i utförande. Dock så har det funnits svackor i perioder under åren. De flesta har vi rett ut dock, ofta via samtal och ibland genom att "slå näven i bordet".
Just nu är det lite av en "torr-period" eller "mellanmjölksperiod" skulle jag säga. Vi har sex, men inte alls lika ofta och mycket som jag skulle önska. Jag velade i svarsalternativen mellan "varje vecka" och flera ggr / månad. Valde flera gånger per månad, då vi sällan hamnar lägre 2 ggr/månad, men vi får inte alltid till det varje vecka - sett över en längre tidsperiod.
Min lust ökar definitivt när relationen är i balans, och när bägge mår bra och verkar trivas. Själv kan jag tyvärr tappa lite lust om det blir för mycket Familjen AB, för mycket tid som läggs på vardagliga saker och vardagliga "måsten", och när jag märker att sex, eller "par-relationen" inte är med på "to-do-listan".
Just nu så är känslan att sex ligger högre upp på min "to-do-lista" än vad den gör hos min hustru, och det skapar både känslor av frustration men också (tyvärr!) lite känslor av "likgiltighet"...
För oss så finns det ingen tydlig anledning till att inte ha sex. Vi är bägge friska, vi ser bägge bra ut (i varandras ögon), vi har rimligt mycket närhet och rör och tar gärna på varandra i vardagen. Därför tycker jag att vi borde ha sex oftare.