Jag tittar för mycket på ratsit..
Jag är singel och dejtar en del. Men jag har en dum grej för mig redan innan första dejten. Då går jag nämligen in på ratsit för att se om personen äger hus eller lägenhet och hur gammal bil de har.
Någonstans i bakhuvudet ringer även en lite varningsklocka när killarna har mycket tatueringar.
Det finns ju självklart en historia bakom som gör att jag håller på så här. Kommer från en familj som inte är speciellt förtjusta i övertatuerade killar. Men jag har också varit sambo tre gånger och har i båda dessa förhållanden "försörjt" killarna. Det har varit betalningsanmärkningar, arbetslöshet, viljan att ha finare saker än de har råd med osv.
Efter sista samborelationen lovade jag mig själv "aldrig igen". Jag vägrar försörja fler människor. Så för mig får de inte ha betalningsanmärkningar, de måste ha ett jobb och en någorlunda bra inkomst.
Nu har jag börjat snacka med en kille som jag har träffat ute några gånger. Han är verkligen supergullig och verkar vara en genuint snäll människa. Mitt problem...han är dränkt i tatueringar och efter en koll på ratsit så har han en bil från 1998. Han har jobb och han bor i en liten hyreslägenhet i ett skitkvarter. FAN!
Mina killkompisar säger att jag måste sluta välja killar som har sämre lön än mig och äldre bilar. Jag kommer knäcka deras manlighet säger de, och jag börjar tro att de har rätt.
Två månader dejtade jag en kille som inte hade någon bra lön och en gammal skruttig bil. Jag gillade verkligen honom som jag bortsåg från det. Men jag märkte att det gnagde i honom, och mycket riktigt. Han avslutade för han kunde inte erbjuda mig det han trodde jag ville ha materiellt.
Jag vill inte döma människor, men tyvärr gör jag det för innerst inne försöker jag nog skydda mig själv.
Finns det fler som jag? Eller finns det någon som kan förklara att jag är rätt eller fel ute?