• Anonym (TS)

Brutit armen

För några veckor sedan snubblade jag på väg från jobbet och det var dåligt skottat där jag ramlade. Gick då några dagar med ont i armen innan jag gick till doktorn. Jag fick då reda på att jag hade brutit armen och gick opereras.

Varför känner jag mig så dum som ramlade? Sitter och gråter varje dag för att jag tycker det är så pinsamt. Känns som det är så typiskt mig att skada mig så här.

• Svar på tråden Brutit armen
  • Anonym (TS)
    Duckan skrev 2018-02-08 10:43:04 följande:

Men, det kan väl hända precis vem som helst ts?

Ibland känns det inte så. Jag vet att jag var dum som väntade från tisdag till fredag innan jag gick till läkare. Men jag litade på sjuksköterskan på 1177 som sa att det inte var brutet för att det inte gjorde för ont, jag hade känsel i fingrarna och hade värme i dom. Självklart gjorde det ont men inte så ont som många har sagt när något är brutet.
  • sextiotalist
    Anonym (TS) skrev 2018-02-08 10:55:32 följande:
    Ibland känns det inte så. Jag vet att jag var dum som väntade från tisdag till fredag innan jag gick till läkare. Men jag litade på sjuksköterskan på 1177 som sa att det inte var brutet för att det inte gjorde för ont, jag hade känsel i fingrarna och hade värme i dom. Självklart gjorde det ont men inte så ont som många har sagt när något är brutet.
    Hon missade troligen den viktigaste frågan, som jag fick från 1177 när jag bröt handleden, kan du vrida på handen? Det kunde jag inte (sedan fick de reponera den också, då benen låg snett)
    Jag kunde röra fingrarna, hade värme och när det lugnat ned sig, så gjorde det inte speciellt ont (fotleden gjorde mer ont och ändå körde jag bil och gick på den).
  • Anonym (TS)
    sextiotalist skrev 2018-02-08 11:03:34 följande:

Hon missade troligen den viktigaste frågan, som jag fick från 1177 när jag bröt handleden, kan du vrida på handen? Det kunde jag inte (sedan fick de reponera den också, då benen låg snett)

Jag kunde röra fingrarna, hade värme och när det lugnat ned sig, så gjorde det inte speciellt ont (fotleden gjorde mer ont och ändå körde jag bil och gick på den).

Jag kunde röra på handen men inte få ut armen från kroppen. Skadan sitter i överarmen och opererade sedan i axeln så de fick sätta in en protes. Men är så jävla dum som inte gick tidigare ändå. Jag var otydlig i ts när jag inte skrev var skadan satt.
  • Duckan

Min mamma ramlade i en trappa och linkade runt en hel eftermiddag och kväll med det. På natten fick hon så jädra ont att de åkte in dagen efter och det var brutet med besked så du är inte ensam om att vänta.
    Känner ett par vars barn gick med bruten arm från fredag kväll till måndag.

• sextiotalist
    Anonym (TS) skrev 2018-02-08 11:10:55 följande:
    Jag kunde röra på handen men inte få ut armen från kroppen. Skadan sitter i överarmen och opererade sedan i axeln så de fick sätta in en protes. Men är så jävla dum som inte gick tidigare ändå. Jag var otydlig i ts när jag inte skrev var skadan satt.
    Eftersom du inte kunde röra armen så var det tecken på att det kunde vara en fraktur. Fortfarande så glömde de frågan om rörlighet
  • Anonym (TS)
    Duckan skrev 2018-02-08 11:13:00 följande:

Min mamma ramlade i en trappa och linkade runt en hel eftermiddag och kväll med det. På natten fick hon så jädra ont att de åkte in dagen efter och det var brutet med besked så du är inte ensam om att vänta.

Känner ett par vars barn gick med bruten arm från fredag kväll till måndag.

Jag var snabb sen när de ringde från länssjukhuset och frågade när jag ville komma dit. Jag sa att jag ville komma dit samma dag så jag kunde opereras dagen efter. Det var bara tur att jag inte tog emot mig så att jag inte bröt både överarmen och handleden samtidigt. Men det hade varit lättare att bara bryta handleden än vid axeln som jag gjorde.
  • Anonym (TS)
    sextiotalist skrev 2018-02-08 11:17:08 följande:

Eftersom du inte kunde röra armen så var det tecken på att det kunde vara en fraktur. Fortfarande så glömde de frågan om rörlighet

Ja det glömde de. Hon sa även att jag var nog tålig oxå. Fick samma svar från vårdcentralen dagen efter och då sa jag hade svårt att få ut armen från kroppen. Tur att jag träffade en läkare på vårdcentralen som tyckte att jag skulle åka och röntga eftersom jag hade ont.
  • Anonym (TS)
    Duckan skrev 2018-02-08 11:22:33 följande:

Släpp det där nu och krya på dig istället ts!!!

Tack det ska jag göra. Ska se till att jag får ersättning från jobbet eftersom det hände på jobbet och på området.
Svar på tråden Brutit armen