• CaroIine86

    Carl von linne Uppsala , erfarenheter?

    Hej!

    Vi har vårt första besök , påbörjar alltså utredning på onsdag 14/2 .

    Några erfarenheter? Synpunkter?

    Vad händer på första besöket?

    Är så nervös !

  • Svar på tråden Carl von linne Uppsala , erfarenheter?
  • CaroIine86
    authentic skrev 2018-02-11 16:36:46 följande:

    Långa protokollet menas att man reglerar först med ett nässpray så man hamnar i klimakteriet och sen boostar igång med sprutorna. Torbjörn kommer säkert att rita upp ett fint schema för er hur det fungerar och du kommer att få prova på att ta sprutorna på kliniken. 

    Vi har inte gjort något speciellt utan CVL sköter allt det där åt oss med att få det landstingsfinansierat. Vi betalar bara vanliga patientavgifter när vi besöker dem men man får frikort rätt så fort. Alla medicinerna kostar kanske runt 2000 kr har jag för mig, man slår iaf i taket direkt när man ska hämta ut dem.


    Aha okej! Då är jag med!

    Förrättat man dig i klimakteriet för att kunna kontrollera ägglossningen? Eller varför gör man det?

    Okej..låter himla smidigt ! Skönt att höra...
  • CaroIine86
    pajas77 skrev 2018-02-11 18:02:19 följande:

    vi har haft kontakt med linnekliniken sen 2015. torbjörn är bra. han pratar lite tyst bara , men min favoritläkare är thomas brodin. sara nordqvist är bra ochså . vul görs och blodprover tas för att kolla äggreserv samt hiv. och hepatit och syfilustester. samt spermaprov vid nästa besök. man får snabbt hjälp och kommer igång inom ett par månader, vårat första besök var i sep och den 5 dec gjordes första återföringen på färskt embryo. jätterbra sköterskor och man blir väl omhändertagen . lycka till. jag ruvar nu på ett färskt embryo och är på ruvardag 19 och hade testdag igår men har inte vågat testa än :)


    Åh nej! Jag som tycker att jag säger ?va?? alldeles för ofta ändå.. Hahaha . Men då vet jag att jag ska spetsa öronen redan från början ...

    har KI träffat flera olika läkare alltså? Ibte för att det spelar mig någon roll så länge det funkar smidigt ..

    Har hela tiden fått för mig att ?ivf svängen? är såååååå långdragen. Känns så skönt att höra era historier om smidig , snabb och fin hjälp! Känns som ett bra val med cvl ..

    Men Gud vd spännande! Hur kan du hålla dig? Haha

    Håller alla timmar för er <3
  • CaroIine86
    Tiinuli skrev 2018-02-13 15:19:31 följande:

    Kan rekommendera varmt :) mycket trevlig och kunnig personal samt inte så långa vänte tider.


    Tack :) så skönt att alla verkar så nöjda !

    Har vårt första besök imorn och jag är såååå nervös!
  • Tiinuli
    CaroIine86 skrev 2018-02-13 18:45:03 följande:

    Tack :) så skönt att alla verkar så nöjda !

    Har vårt första besök imorn och jag är såååå nervös!


    Ja första gången är lite nervöst men som sagt dem är väldigt varma och välkomnande där och det känns som tiden står stilla där :) så lugnt är det.

    Det kommer gå fint <3
  • pajas77
    CaroIine86 skrev 2018-02-11 18:46:16 följande:
    Åh nej! Jag som tycker att jag säger ?va?? alldeles för ofta ändå.. Hahaha . Men då vet jag att jag ska spetsa öronen redan från början ...

    har KI träffat flera olika läkare alltså? Ibte för att det spelar mig någon roll så länge det funkar smidigt ..

    Har hela tiden fått för mig att ?ivf svängen? är såååååå långdragen. Känns så skönt att höra era historier om smidig , snabb och fin hjälp! Känns som ett bra val med cvl ..

    Men Gud vd spännande! Hur kan du hålla dig? Haha

    Håller alla timmar för er <3
    hej! tog test idag och är idag i v5 , kan knappt tro det är sant . lycka till och hoppas allt går bra för er :)
  • CaroIine86
    pajas77 skrev 2018-02-14 16:44:04 följande:

    hej! tog test idag och är idag i v5 , kan knappt tro det är sant . lycka till och hoppas allt går bra för er :)


    Men grattis!!!!! Så underbart!

    På egen hand? Hur mår du?

    Vi hade vårt första besök idag.

    Vilken miljö och vilka människor ! Ville ta med alla hem. Så varma, snälla, trevliga och fina på alla sätt!

    Vi fick träffa Torbjörn . Hade med min sambos tidigare spermaresultat sen ett par år tillbaka.

    Han frågade om vår bakgrund, tittade på provsvaren och sa att det är ivf som gäller . Hn gjorde ett vaginalt ul och sa att våra chanser är över 40% utifrån våra förutsättningar, så bra dom kan vara enligt honom..

    han tyckte inte att min sambo behöver lämna ett nytt prov förrän dagen för äggplockning. ?Man ska inte krångla till saker och ting? sa han..

    Han tog fram papper och penna och började rita .. och gjorde en tidsplan,frågade när jag ska nästa mens , vilket jag ska ha i början på nästa vecka.

    Så dag 21 from min mens första dag börjar jag med sprejen..

    vi tog prover och jag fick sticka mig själv med spruta..

    Helt galet att det kan gå så fort och smidigt ? Känns så underbart!!!
  • pajas77
    CaroIine86 skrev 2018-02-14 20:19:06 följande:
    Men grattis!!!!! Så underbart!

    På egen hand? Hur mår du?

    Vi hade vårt första besök idag.

    Vilken miljö och vilka människor ! Ville ta med alla hem. Så varma, snälla, trevliga och fina på alla sätt!

    Vi fick träffa Torbjörn . Hade med min sambos tidigare spermaresultat sen ett par år tillbaka.

    Han frågade om vår bakgrund, tittade på provsvaren och sa att det är ivf som gäller . Hn gjorde ett vaginalt ul och sa att våra chanser är över 40% utifrån våra förutsättningar, så bra dom kan vara enligt honom..

    han tyckte inte att min sambo behöver lämna ett nytt prov förrän dagen för äggplockning. ?Man ska inte krångla till saker och ting? sa han..

    Han tog fram papper och penna och började rita .. och gjorde en tidsplan,frågade när jag ska nästa mens , vilket jag ska ha i början på nästa vecka.

    Så dag 21 from min mens första dag börjar jag med sprejen..

    vi tog prover och jag fick sticka mig själv med spruta..

    Helt galet att det kan gå så fort och smidigt ? Känns så underbart!!!
    hoppas du får må bra mes sprayen . jag mådde skit av syneralan så därför gjorde jag korta versionen denna gång och börja spruta med sprutorna direkt andra mensdagen och fick sen på femte lägga till en spruta som motvärkar för tidig ägglossning , vilket sprayen är tillför  men den var hemsk enligt mig . jag mådde bättre av den korta vägen . bra att ni fick så fina odds, vi fick 36% chans att lyckats och då var jag 38 år nu är jag 40 och chanserna va nu mycket lägre. men det gick :) är så happy
  • CaroIine86
    pajas77 skrev 2018-02-14 20:47:48 följande:

    hoppas du får må bra mes sprayen . jag mådde skit av syneralan så därför gjorde jag korta versionen denna gång och börja spruta med sprutorna direkt andra mensdagen och fick sen på femte lägga till en spruta som motvärkar för tidig ägglossning , vilket sprayen är tillför  men den var hemsk enligt mig . jag mådde bättre av den korta vägen . bra att ni fick så fina odds, vi fick 36% chans att lyckats och då var jag 38 år nu är jag 40 och chanserna va nu mycket lägre. men det gick :) är så happy


    Ja jag har förstått att det inte är en enkel behandling alla gånger .. min ägglossning brukar vara skitjobbig, varje månad . Så känns som att det här skulle kunna bli sju resor värre .. tur att det förhoppningsvis leder till nåt underbart :) blev mycket info på en gång och massor med papper. Nu när jag vet vilken behandling vi får ska jag försöka förbreda mig så gott jag kan.. och ställ hundra frågor till er under tiden .. Hahaha ...

    Stort grattis igen!

    Hur mår du nu?
  • pajas77
    CaroIine86 skrev 2018-02-14 21:09:07 följande:
    Ja jag har förstått att det inte är en enkel behandling alla gånger .. min ägglossning brukar vara skitjobbig, varje månad . Så känns som att det här skulle kunna bli sju resor värre .. tur att det förhoppningsvis leder till nåt underbart :) blev mycket info på en gång och massor med papper. Nu när jag vet vilken behandling vi får ska jag försöka förbreda mig så gott jag kan.. och ställ hundra frågor till er under tiden .. Hahaha ...

    Stort grattis igen!

    Hur mår du
    CaroIine86 skrev 2018-02-14 21:09:07 följande:
    Ja jag har förstått att det inte är en enkel behandling alla gånger .. min ägglossning brukar vara skitjobbig, varje månad . Så känns som att det här skulle kunna bli sju resor värre .. tur att det förhoppningsvis leder till nåt underbart :) blev mycket info på en gång och massor med papper. Nu när jag vet vilken behandling vi får ska jag försöka förbreda mig så gott jag kan.. och ställ hundra frågor till er under tiden .. Hahaha ...

    Stort grattis igen!

    Hur mår du nu?
    det kommer gå bra för er :) jo jag mår bra förutom lite huvudvärk och molvärk men inget illamående , tar crinone och tänker fortsätta med det till v12 , så det är ju av den biverkningrna kommer , men den är ändå bättre än lutinus för den mådde jag skit av .
Svar på tråden Carl von linne Uppsala , erfarenheter?