Hade tagit ditt jobb alla ganger. Har ett jattestressigt jobb dar man for ovrigt forvantas vara tillganglig aven efter arbetstid (bor inte i Sverige). Tycker att jag jobbar dygnet runt och hinner knappt med matlagning, barnen, tvatt & stad, storhandla osv. och jag ar helt utmattad vid arbetsdagens slut.
Tank sa mycket jag skulle kunna gora under all den dotid du har pa ditt jobb.
Planera familjesemestern (vilka aktiviteter,var nagonstans, billiga erbjudanden pa lekland som kan utnyttjas, vilka slaktingar ar hemma och vill ha besok, aka utomlands kanske).
Googla recept (har ofta folk med "speciella behov" pa besok, sa att ha tid att googla vegetariska recept eller saker utan soja/mjok/agg eller vilken gast det nu ar som ska komma hade varit guld vart for mig).
Hitta kul pyssel till barnen och sedan verkligen gora dem nar jag kommer hem. Finns otroligt mycket ideer pa internet. Handen pa hjartat, hur manga med stressiga jobb har tid och ork att sitta och pyssla med sina barn?
Sjalv hinner jag aldrig ordna nagra ordentliga barnkalas till barnen (har mycket daligt samvete for det), utan det blir ett enkelt med "familjen" istallet. Skulle kunna sitta i timmar och ordna t ex. ett temakalas (Riddare, Sjorovare, Drakar, Fotboll osv.) om jag hade ditt jobb. Fixa prinsesstallrikar, vimplar, hamta ideer om rolig mat som passar till temat (t ex. "monsterhamburgare").
Gora fynd pa Tradera.
Halla kontakt med kompisar (hinner jag inte idag).
Men framfor allt - ett guldlage att fordjupa sig i nagot. Lasa pa distans eller bara sjalv lara sig nagot som kan vara intressant. Ett nytt sprak kanske? Tradgardsodling?
Finns jattemycket man kan gora. Men det basta av allt - jag kommer inte att stupa i sang sa fort jag kommer innanfor dorren vid dagens slut.