Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

STARTA PRIVAT VÅRDCENTRAL ??

Kjell2 skrev 2018-02-09 13:51:14 följande:
    Du lär behöve närmare miljonen i startkapital. För lokal, utrustning, löner mm. Tänk på att det kommer ta en stunde innan pengarna rullar in och under tiden ska du betala hyra, löner, skatter mm.

Och nej - landsting och kommun kommer inte gå in med startkapital.

Gå ut med din enkät
    Gör en budget
    Räcker en miljon?
    Med tanke på läkarlöner och ssk-lönerna, så räcker det nog inte mer än driften en dryg månad.
  • sextiotalist

Du har en dröm men eftersom du ställer frågorna på det här sättet och tror även att du kommer lätt få personal (bristyrken och du skriver om arbetslösa) så ärligt sagt, låt den drömmen förbli en dröm.
    Det är inte som att starta vilken firma som helst eftersom det är rätt mycket större regelverk som styr vårdapparaten.
    Och även utgifterna är stora. En miljon som Kjell skrev tror jag inte räcker långt.

• sextiotalist

Som jag uppfattat det rätt är det erfarna läkare och ssk som tillsammans startar en vårdcentral eller en redan etablerad vårdcentralkedja som gör det.

• sextiotalist
    Anonym (Privatisten) skrev 2018-02-09 14:16:35 följande:
    Tack!

Finns det nån sida med info om vilka regler som gäller?

Jag ska starta min vårdcentral i Skåne.
    Var väldigt lätt att googla på
    https://www.skane.se/Public/Protokoll/N%C3%A4rsjukv%C3%A5rdsberedningen/2014-12-03/Uppdaterade%20ackrediteringsvillkor%20f%C3%B6r%20v%C3%A5rdcentral%202015/VC_141201.pdf

Nu har du lite att läsa, glöm inte att läsa de lagar som omger detta och även läsa om socialstyrelsens krav
  • sextiotalist
    SysterY skrev 2018-02-10 13:30:43 följande:

Varför måste ts det?

För att få tillstånd att driva en privat vårdcentral
Svar på tråden STARTA PRIVAT VÅRDCENTRAL ??