Mamapolarbear skrev 2018-02-20 12:59:17 följande:
Det är väl ganska normalt att man har oregelbunden mens till en början efter att man slutat med p-piller :) för vissa blir det regelbundet direkt och som du redan vet så kan ju vissa få vänta upp mot 6 mån innan första mensen ens kommer. Det måste således finnas mellanting där man har lite oregelbundet, både när det gäller cykellängd och menslängd :) Jag tror att du kan vara lugn och att det snart blir regelbundet igen :) sjukt frustrerande dock när man försöker bli med barn...
Jag har ingen aning hur du ska räkna, jag kan dock varmt rekommendera NC. Den hittar ägglossningen och kan räkna ut när den tror att du ska ha nästa (med tanke på vilken individuell lutealfas du har, medel är ju 14, men jag ex. har 12 dagar istället vilket gör att den kan räkna ut korrekt BIM också). En annan fördel med NC är att när du väl är gravid så fortsätter du mäta och kan följa din och bebisens utveckling. Just nu använder jag NC varje morgon för att påminna mig om att jag faktiskt plussat och att det fortfarande är något där (fortsatt hög temp). Om tempen sjunker så vet jag ju att något ?galet? är på gång. :)
Håller fortfarande tummarna för dig (och er alla i tråden) och följer er :) kram!
Åh hur går det för dig med allt? Hur mår du? :D tänkte allt på dig häromdagen hur det går för tjejen som plussade i denna tråden!
Ja jag tror också det är ganska normalt med oregelbunden mens efter piller-stoppet, så får vänta som vanligt! Att försöka bli gravid handlar en stor del av att otåligt vänta på nått! Haha