• LFF

Har jag haft en propp i armen?

I söndags upptäckte jag ett blåmärke på min högra arm. Det var väldigt mörkt och under var det som några mindre blåmärken och från strax under handleden gick det ett rakt streck ner till det stora blåmärket. Tyvärr tog jag ingen bild då men så här ser det ut idag (se bilder nedan).

Jag har inte haft de klassiska symtomen av en propp med att det blivit rött, varmt, gjort ont etc utan det var bara där på morgonen.

• Svar på tråden Har jag haft en propp i armen?
  • Queennr1

Ja, det vågar jag påstå. Proppar eller ytliga inflammationer i blodkärlen. Sitter med ett gäng såna där i benen just nu. Du behöver uppsöka en läkare.

• LFF
    Queennr1 skrev 2018-02-09 16:04:25 följande:

Ja, det vågar jag påstå. Proppar eller ytliga inflammationer i blodkärlen. Sitter med ett gäng såna där i benen just nu. Du behöver uppsöka en läkare.

Buggeriboo! Pratade med 1177 tidigare idag men de var ju lika värdelösa som vanligt just eftersom jag inte haft de "riktiga" symtomen.

Att uppsöka läkare en fredagkväll är ju ingen hit i Stockholm heller...

Hoppas du får ordning på dina proppar!
  • Queennr1
    LFF skrev 2018-02-09 16:11:14 följande:

Buggeriboo! Pratade med 1177 tidigare idag men de var ju lika värdelösa som vanligt just eftersom jag inte haft de "riktiga" symtomen.

De tänker på djupa ventromboser. Detta är ytliga, men du måste ändå till doktorn och få blodförtunnande så at de ej kryper in i djupa venerna i väntan på att de utreder varför du fått detta. Gå till doktorn.
  • LFF
    Queennr1 skrev 2018-02-09 16:51:31 följande:

De tänker på djupa ventromboser. Detta är ytliga, men du måste ändå till doktorn och få blodförtunnande så at de ej kryper in i djupa venerna i väntan på att de utreder varför du fått detta. Gå till doktorn.

Pratade med en vettig *svimmar* människa på 1177 igen som sa att det varit en propp men att jag ska avvakta och hålla koll då jag inte har några känningar nu.
  • modsey
    LFF skrev 2018-02-09 16:11:14 följande:

Får jag fråga vad du ville ha hjälp med från 1177 om du samtidigt inte vill uppsäka läkare?
  • LFF
    modsey skrev 2018-02-09 18:28:24 följande:

Får jag fråga vad du ville ha hjälp med från 1177 om du samtidigt inte vill uppsäka läkare?

Hade den person jag pratade med kl 8 imorse sagt att jag skulle uppsöka läkare hade jag gjort det. Att göra det kl 17-18 en fredagskväll är inte aktuellt. Att jag ringde igen var för att fråga hur jag skulle gå till väga om det var en propp, vilket den personen ansåg men sa även att det inte var något akut då blåmärkena börjat avta och jag inte fått fler.
  • LFF

Hade den person jag pratade med kl 8 imorse sagt att jag skulle uppsöka läkare hade jag gjort det. Att göra det kl 17-18 en fredagskväll är inte aktuellt. Att jag ringde igen var för att fråga hur jag skulle gå till väga om det var en propp, vilket den personen ansåg men sa även att det inte var något akut då blåmärkena börjat avta och jag inte fått fler.

Jag ville veta hur jag skulle gå till väga om jag ville undersöka om jag fått en propp skulle jag skriva.
  • Queennr1
    LFF skrev 2018-02-09 18:25:59 följande:

Pratade med en vettig *svimmar* människa på 1177 igen som sa att det varit en propp men att jag ska avvakta och hålla koll då jag inte har några känningar nu.

Jättemärkligt. Jag har haft många proppar och jag får omedelbart varje gång blodförtunnande sprutor.
Svar på tråden Har jag haft en propp i armen?