Inlägg från: Gauss |Visa alla inlägg
  • Gauss

Flytta till Malmö

Hej!

Vet inte om jag lagt detta i rätt forum, men admin får gärna flytta den om det blivit fel.

Jag planerar en flytt till Malmö inom 6mån och tänker köpa en lght. Jag kommer pendla till Lund där jag jobbar, vilket innebär att jag vill ha relativt nära till tågstation triangeln eller centralen. Vilka områden skulle passa? Har en budget på ca 2Mkr. Är 37år, inga barn.

Har kikat lite på lght på område slottsstaden, men tycker det verkar lite långt att ta sig till stationen? (morgontrött):)

Så...finns det ngn som kan tipsa mig? Gärna länk till lght på hemmet.

Mvh

• Svar på tråden Flytta till Malmö
  • Gauss

Varför jag inte valde Lund? Tja, tycker att Malmö verkar mer spännande och en större förändring kontra där jag bor idag.

På vilket sätt är Mmö otryggt? Tror inte jag befinner mig i någon riskgrupp då jag närmar mig 40 och är man. Men visst, jag vill kunna gå på krogen utan att riskera bli nedslagen på vägen hem????. Planen är också att skaffa jobb i Mmö när tillfälle ges (kan ta tid)

Mvh

• Gauss

Hmm, jag har varit ganska mycket i Mmö, men då mest på restaurangbesök och dylikt. Såklart annorlunda att bo och uppleva vardagen i staden.

Reaktionerna jag får när jag säger jag ska flytta till Mmö är blandade, men mest negativt? Man muttrar om kriminalitet och segregation. Jag har väl egentligen inte bestämt mig fullt ut, funderar fortfarande på Lund också. Det verkar som jag fått bekräftat att slottsstaden är ett bra alternativ.

Tack för alla svar såhär långt????.

• Gauss

Tack för länkarna till hemnet, men jag vill nog ha minst 60kvm så jag får plats med alla mina möbler. Balkong hade ju varit trevligt också:)

• Gauss

Jag vill inte tvunget bo i slottsstaden. Det jag är ute efter är följande:

Jag har möjlighet att köpa för ca 2Mkr, lite drygt om det behövd. Boendet är viktigt för mig då jag spenderar mkt tid hemma, är ensamstående. Jag vill kunna ta mig till tågstation på ett smidigt sätt utan att det känns som man vill sjuka sig och stanna i sängen varje dag. Så en lght på minst 60kvm, balkong och hyfsat nära stationen (cykelavstånd). Gärna där man kan parkera bil, då jag inte vill skiljas från min ögonsten????.

• Gauss

Förstår att det kan vara en omöjlighet, men är såklart villig att göra avkall på vissa saker.????

• Gauss

Hej,

Har funderat på hyresrätt också, men jag vill helst inte stå utanför bostadsmarknaden, då jag planerar att bo några år. Men helt klart värt att kolla upp.

• Gauss

Mmm, tror det lutar åt slottsstaden, lite lugnare och man verkar kunna få en lght för ca 2Mkr med balkong och relativt stor yta. Tack för alla svar.

Mvh

Svar på tråden Flytta till Malmö