Inlägg från: linani |Visa alla inlägg
  • linani

Flytta till Malmö

Jag säger som övriga i tråden: det går snabbt att ta sig fram i  Malmö, både med buss och cykel. Från Slottsstaden cyklar du till Triangelns station på 10-15 minuter. 

Andra områden att titta på är Dammfri, Fågelbacken, Hästhagen och Davidshall.

Om du vill bo alldeles bredvid Triangeln (vi pratar gångavstånd 5 minuter) så får du ju bo runt Triangeln. Men då kommer du att bo mitt i city. 
    Finns fina lägenheter runt Malmö konsthall och S:t Johanneskyrkan.

Runt Malmö C finns det inte så mycket bostäder just nu (mer kontorslokaler och butiker), men de håller på att bygga upp nya kvarter.

• linani
    Anonym (Malmöit) skrev 2018-02-10 12:46:04 följande:
    Värnhem är väl knappast nära Centralen?

Rörsjöstaden kanske om man bor längst ut på kanten.

Södervärn är ju inget område man vill bo på
    Från Värnhem tar det 6 minuter med buss till Malmö C. Man cyklar lätt på under 10 minuter. 

Jag bor själv på Södervärn! Området är fult, men jag tycker läget är jättebra. Nära till Mobilia, Pildammsparken och nöjeslivet på Möllan, plus bra pendlingsmöjligheter från både Södervärn och Triangeln. Skål
  • linani
    Gauss skrev 2018-02-10 13:03:07 följande:

Reaktionerna jag får när jag säger jag ska flytta till Mmö är blandade, men mest negativt? Man muttrar om kriminalitet och segregation. Jag har väl egentligen inte bestämt mig fullt ut, funderar fortfarande på Lund också. Det verkar som jag fått bekräftat att slottsstaden är ett bra alternativ. 

Jag har bott i båda städerna. Lund är en vacker stad, definitivt lugnare än Malmö. Nöjeslivet handlar dock nästan bara om studenterna. Jag tycker att Lund är bra om man är antingen 20-25 (och student), eller när man vill bilda familj.

Malmö har många problem, det är det nog ingen som förnekar. Men det är också en spännande och dynamisk stad, med mycket roligt som händer! Också mycket större och bättre utbud än Lund av det mesta, framför allt med restauranger, uteliv och nöje. 
  • linani
    Gauss skrev 2018-02-10 13:13:15 följande:

Tack för länkarna till hemnet, men jag vill nog ha minst 60kvm så jag får plats med alla mina möbler. Balkong hade ju varit trevligt också:)

Haha, okej... vilka krav
    Malmö är långt från Stockholmspriser. Men du kan inte heller bo hur stort, centralt och bra som helst med en budget på två miljoner. 

Svar på tråden Flytta till Malmö