Inlägg från: Anonym (vilde) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vilde)

Trosskydd i tyg

tjejtjejen.blogspot.se/2014/04/egensydda-trosskydd.html

Det finns massor med fler sidor för den som vill sy egna. 

Ang stank, här är en VILD tanke; Man kan ha en plastpåse eller burk eller något annat som man använder enkom till använda bindor med sig!  

• Anonym (vilde)
    Anonym (Absolut) skrev 2018-02-10 19:11:44 följande:
    Nej, nej, det är MYCKET bättre att bara utgå från saker och ting man inte har en ANING om eftersom man ALDRIG skulle kunna tänka sig att testa det.
    Jaha. Jag har gjort fel i alla år då. Tänka sig Jag kom i kontakt med tygbindor för ganska många år sedan då jag bodde i Järna. Fanns då att köpa på Coop. 80 kr/st har jag för mig att de kostade. 

Bodde utan tvättmaskin då så jag avstod.
    Dumt nog har jag nu inte tänkt på att göra egna, jag är sykunnig och jag har precis som TS en del flytningar emellanåt och mens som gör som den vill. Får problem med underlivet pga att jag måste ha trosskydd eller binda mestadelen av tiden och ja, det luktar illa Men en tygbinda är ju genialiskt! Har sytt kaffefilter och tepåsar i tyg, borde ha tänkt på bindor också...

Men men, NU ska jag ta tag i det, har inte direkt några tyger hemma, men ska kila inpå second hand när de har öppet och leta efter urtvättade tyger så jag slipper koka så mycket innan jag syr.  
  • Anonym (vilde)
    Anonym (Absolut) skrev 2018-02-10 19:43:08 följande:
    Ja du har väl det

Själv använder jag menskopp och det funkar så bra att jag inte behöver något annat. Lysande uppfinning tycker jag!
    Jag har funderat på det, dock är jag känslig överlag, tyvärr, så jag kan inte ha spiral tex, den skaver non stop. Fruktansvärt irriterande då jag inte kan äta p piller eller något annat heller pga hälsan. De kostar ju en del och just nu är ekonomin rätt ansträngd så det känns så där att köpa en menskopp och så kan jag inte använda den sen, det är ju inte direkt en sak man säljer begagnat  
  • Anonym (vilde)
    Anonym (Absolut) skrev 2018-02-10 20:06:06 följande:

Jag tror de flesta menskoppsförsäljare har någon slags garanti faktiskt. Passar den dig inte får du returnera, kan vara värt att kolla i alla fall?

Jag kan absolut inte använda tampong, den skaver och gör ont. En menskopp är ju större men sitter inte så långt in och det fungerar perfekt för mig.

Aha, det visste jag inte, tack det ska jag kolla upp.
Svar på tråden Trosskydd i tyg