• Anonym (TS)

Vilken otrohet är värst

Jag är själv tjej och ställer frågorna därför att jag har funderat lite på det här

Min man är väldigt öppen och har inga problem med att berätta om han tycker en tjej är snygg. Tex att det kom en skitsnygg kvinna till hans jobb som hade perfekta ben och rumpa.

Jag kan ibland bli svartsjuk och irriterad men min största skräck är att han skulle ha sex med någon annan.

Dock tror jag att om han hade haft sex med någon random så hade han haft det för att han var tänd på henne, inte för att inleda en relation.

Båda alternativen är såklart piss, men för nyfikenhetens skull så vill jag veta vad båda könen tycker

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken otrohet är värst
  • Freijah

Bara sex tror jag, känslor kan man inte rå för, men bara sex tycker jag visar att man själv inte duger.

• Anonym (TS)
    Freijah skrev 2018-02-10 14:55:29 följande:

Bara sex tror jag, känslor kan man inte rå för, men bara sex tycker jag visar att man själv inte duger.

Håller med

Det hade varit döden för självkänslan :(
  • Anonym (Rosen)

Att han är otrogen för att vårt sex blivit svalt är förståeligt men hur har han lyckats hitta någon och lära känna de så pass att han har fått känslor för de, detta måste han investerat mycket tid och intresse i för att lyckas ladda fram, och att han inte ens har känslor kvar för mig, det måste vara det absolut värsta.

• Thomas49

Skruvad fråga ! 

Men att din man säger att ngn är snygg beror ju på att han inte har några planer

Annars hade han ju hållit käften

• Anonym (TS)
    Anonym (Rosen) skrev 2018-02-10 14:59:13 följande:

Att han är otrogen för att vårt sex blivit svalt är förståeligt men hur har han lyckats hitta någon och lära känna de så pass att han har fått känslor för de, detta måste han investerat mycket tid och intresse i för att lyckas ladda fram, och att han inte ens har känslor kvar för mig, det måste vara det absolut värsta.

Sant, men då finns det inte heller något att reparera. Om man har svajande sexliv så kan man bättra det. Känslor kan man tyvärr inte rå över.

Det blir liksom slutet på relationen då..
  • Anonym (TS)
    Thomas49 skrev 2018-02-10 15:06:15 följande:

Skruvad fråga ! 

Men att din man säger att ngn är snygg beror ju på att han inte har några planer

Annars hade han ju hållit käften

Tack, det var faktiskt en lättnad att läsa. Jag tror inte heller att han har planer på att vara otrogen, men det har fått mig att fundera.

Om du bortser från min skruvade text så kanske du kan tänka dig att svara på omröstningen?!
  • Anonym (TS)
    Thomas49 skrev 2018-02-10 15:17:19 följande:

Så du bryr dig mer om den omröstning än din man ?

Ja, du är skruvad

Haha.. jag är skruvad-Ja, men vad baserar du din fråga på?

Får jag inte bry mig om något annat än min man?

Han är inte hemma just nu, ska jag baa sitta och vänta på honom då? Kan jag inte fördriva tiden med att tex göra en omröstning?
  • Anonym (Rosen)
    Anonym (TS) skrev 2018-02-10 15:07:29 följande:

Sant, men då finns det inte heller något att reparera. Om man har svajande sexliv så kan man bättra det. Känslor kan man tyvärr inte rå över.

Det blir liksom slutet på relationen då..

Ja och just därför är det det värsta scenariot, du förlorar honom i och med otroheten.
  • Meriall

Sex är värst för sex utan känslor är så meningslöst. Då kastar han bort det vi har för.. ingrnting.

Känslor utan sex är något man inte rår för även om det såklart gör ont.

Sex med känslor är mer förståeligt hur det råkade hända än sex utan känslor.

• Anonym (...)
    Anonym (TS) skrev 2018-02-10 15:12:30 följande:
    Tack, det var faktiskt en lättnad att läsa. Jag tror inte heller att han har planer på att vara otrogen, men det har fått mig att fundera.

Om du bortser från min skruvade text så kanske du kan tänka dig att svara på omröstningen?!
    Men alltså, omröstningen motsvarar ju inte riktigt din egen situation. Eller menar du med att han säger att någon är snygg att han då har "känslor" för henne?

Det din man gör är ju väldigt långt ifrån otrohet. För mig skulle det varit värst med riktiga kärlekskänslor som vuxit fram tex under en längre tids messande, eller längre tids gemensamma arbetsuppgifter eller liknande.
    Bara sex vid enstaka tillfälle med okänd person skulle jag lättare accepterat/haft lättare att komma över.
  • Anonym (Gunilla)

Dåligt sex kan bero på att nån kärat ner sig i nån annan. Sånt går inte att lösa. Då är det ju kört.

Ett misstag kan alla göra. Fyllesex eller dåligt-omdöme-sex kan hända även den bästa. Och något jag inte har något problem med. Jag kan förstå det. Är tillräckligt gammal för att inte ta det som en förolämpning. Slumpartat sex på tex fyllan är ju inget som har med mig att göra.

Men att bli kär är dödsstöten för då är ju allt över. Där har ju partnern aktivt valt bort mig och DET är ju kränkande.

• Freijah

För mig är förhållandet slut oavsett orsaken till otroheten, därför skulle det kännas lättare att hantera om han hade fått känslor för någon annan, det kan man inte rå för.

Kastar han bort förhållandet bara för meningslöst sex skulle det göra mycket mer ont.

• Anonym (TS)
    Anonym (...) skrev 2018-02-10 17:30:00 följande:

Men alltså, omröstningen motsvarar ju inte riktigt din egen situation. Eller menar du med att han säger att någon är snygg att han då har "känslor" för henne?

Det din man gör är ju väldigt långt ifrån otrohet. För mig skulle det varit värst med riktiga kärlekskänslor som vuxit fram tex under en längre tids messande, eller längre tids gemensamma arbetsuppgifter eller liknande.

Bara sex vid enstaka tillfälle med okänd person skulle jag lättare accepterat/haft lättare att komma över.

Nej jag skrev om min man som en inledning på något jag började fundera på häromdan.

Tror nämligen inte att män skapar kärlekskänslor för en kvinna bara för att dom tycker hon är attraktiv och vill ha sex med henne. Medans en kvinna som blir attraherad av en man skapar nån sorts känslor innan de har sex med honom. Därav omröstningen. Jag ville se hur pass min teori stämde.

Har du nått bättre att komma med så gör en egen omröstning/tråd
  • Anonym (TS)
    Anonym (Kan) skrev 2018-02-11 04:49:51 följande:

Vad är alternativen?

Längst upp, går inte att missa... :0)
  • Anonym (Kan)
    Anonym (TS) skrev 2018-02-11 05:03:12 följande:
    Längst upp, går inte att missa... :0)
    Det går med appen... :/
  • Anonym (H)

Jag hade lämnat honom avsett.. Men vad jag tycker skulle vara värst är om han får känslor för någon annan. Det skulle såra så fruktansvärt mycket. Men självklart skulle jag aldrig förlåta om han låg med nägon heller ..känslor eller ej!

• Anonym (Hanna)

Jag anser det normalt att få känslor för andra mäniskor ibland. Så så länge man ej agerar på dem eller att de långvarigt ersätter känslorna man har för sin partner är det inga problem. Om man under en längre tid helt tappar känslorna för sin partner (oavsett om man får känslor för nån annan eller ej) pch de ej kommer tillbaka ttcker jag att man ska göra slut. Skulle ej vilja ha en partner som bara är med mig av lathet/brkvämlighet. Men det handlar ju inte om otrohet.

Har man ett monogamt förhållande så innebär att agera på sina käNslor och faktiskt ha sex med någon annan ett direkt svek. Som sagt känslor rår man inte för, men sina handlingar, så att agera på sina känslor är betydligt värre än att ha dem. Det handlar ju endera om brist på respekt för sin partner eller att man är helt känslostyrd/sakNar impulskontroll totalt. Inget bra i en monogam relation.

Svar på tråden Vilken otrohet är värst