• Tiinuli

    Ivf plussare

    Hej!

    Jag har vad jag tror plussat på ruvardag 7 och har försökt leta efter där kan finna flera ivf:are som nyligen plussat för att söka stöd och ventilera tankar, tror det är lättare att relatera med dem som gått igenom liknande resa att dela tankar med?

    Någon som känner till tex. Fb grupp eller liknande? Vet att i höstas fanns det trådar med många som plussat men nu verkar det helt dött...

  • Svar på tråden Ivf plussare
  • OlNi

    Hej. Grattis! Själv plussade på rd 5 för 3 veckor sedan. Nu är i v 6+4. Hoppas det går bra för oss!

  • Tiinuli
    OlNi skrev 2018-02-10 22:01:49 följande:

    Hej. Grattis! Själv plussade på rd 5 för 3 veckor sedan. Nu är i v 6+4. Hoppas det går bra för oss!


    Tack och grattis själv :)

    Har lite svårt att slappna av och lita på resultatet än eftersom känner absolut ingenting än. Hade lite hugg dem första dagarna o huvudvärk men sen ingenting!

    Jag har inte än passerat TD heller men plussat på dag 7 och 9 ingen jätte stegring.

    Har du några symptom?

    Känner du till någon Fb grupp för dem som väntar barn via ivf? Som sagt hade varit kul att följas, går ju bra här med :) konstigt att det inte hinns någon plussar tråd redan.
  • OlNi

    Hej! Jag kände ingenting i början. Fick göra gravtest nästan varje dag tills Clearblue visade 3+. På vanliga test såg jag en liten stegring ungefär varannan dag. Har foto på alla mina test så kan skicka om du vill jämföra med dina. Illamående kommer efter TD. Så du får vänta ngn vecka till.

    Det är min andra IVF graviditet. Jag har redan en dotter som kom genom IVF på 3e ET. Hon är snart 2 år. O då hade jag samma symptom :illamåendet fr v.5 o var hungrig nästan alltid,

    Eftersom är det inte så många symptom i början så det är svårt att tro att man är gravid. Efter ultraljud kommer det kännas bättre. Då ska du känna dig gravid "på riktigt"????.

    Jag känner inte till några Fb grupp eller liknande.Men jag tror att de finns.

    När har du TD? Är det ditt första försök? Kort protokol?

    Försök inte tänka mycket på symptom så allt blir bra o illamåendet kommer snart till dig????

  • Tiinuli

    Ja det är precis som du säger, man tror inte att man är gravid! Känns ingenting som bekräftar det förutom testen då men känns overkligt och att det kan ändrad när som så därför vill man testa hela tiden :) som sagt redan gjort 2 tester och tänker göra en till i morgon.

    Har TD den 13.2 men jag har tänkt, får jag plus så slår jag in det och ger det som alla hjärtansdags present till min sambo :) han vet inte än för vill vara 100 innan säger nått.

    Det är våran andra ivf då första försöket inte lyckades och det blev inget till frysen tyvärr. Nu har vi 3 st 5 dagars odlade i frysen så det känns lite bättre även om skulle inte lyckas nu så behöver inte börja om från början.

    Vet du vilka veckor cb slår över 1-2, 2-3 och 3+?

  • pajas77
    Tiinuli skrev 2018-02-11 17:42:33 följande:

    Ja det är precis som du säger, man tror inte att man är gravid! Känns ingenting som bekräftar det förutom testen då men känns overkligt och att det kan ändrad när som så därför vill man testa hela tiden :) som sagt redan gjort 2 tester och tänker göra en till i morgon.

    Har TD den 13.2 men jag har tänkt, får jag plus så slår jag in det och ger det som alla hjärtansdags present till min sambo :) han vet inte än för vill vara 100 innan säger nått.

    Det är våran andra ivf då första försöket inte lyckades och det blev inget till frysen tyvärr. Nu har vi 3 st 5 dagars odlade i frysen så det känns lite bättre även om skulle inte lyckas nu så behöver inte börja om från början.

    Vet du vilka veckor cb slår över 1-2, 2-3 och 3+?


    va kul :) jag hade testdaf igår den 13/2 men har inte vågat testat än :) känns bättre att inte testa. ruvardag 19 idag :)
  • OlNi
    Tiinuli skrev 2018-02-11 17:42:33 följande:

    Ja det är precis som du säger, man tror inte att man är gravid! Känns ingenting som bekräftar det förutom testen då men känns overkligt och att det kan ändrad när som så därför vill man testa hela tiden :) som sagt redan gjort 2 tester och tänker göra en till i morgon.

    Har TD den 13.2 men jag har tänkt, får jag plus så slår jag in det och ger det som alla hjärtansdags present till min sambo :) han vet inte än för vill vara 100 innan säger nått.

    Det är våran andra ivf då första försöket inte lyckades och det blev inget till frysen tyvärr. Nu har vi 3 st 5 dagars odlade i frysen så det känns lite bättre även om skulle inte lyckas nu så behöver inte börja om från början.

    Vet du vilka veckor cb slår över 1-2, 2-3 och 3+?


    Tänk positiv! Du behöver inte göra fler behandlingar,du är redan gravid. O dina test kan ändras, de blir bara starkare o starkare.

    Det blir en fin present till din sambo,jag tror den bästa presenten! Bra plan! Men jag kunde inte vara tyst,så på ruvardag 5 med positivt test sprang till sambo. Då sa han att han var säker att vi lyckas denna gången.

    För mig CB visade 2-3 på ruvardag 12, och 3+ på rd 20. Jag fick en 5 dagars odlad. Jag hade 4 st kvar i frysen sen 2015, o bara en har klarat upptining.

    Försöker hitta några symptom men känns fortfarande ingenting. Illamående bara om jag är hungrig) Dessutom trött o vill bara sova hela tiden.Förra graviditeten började tro på att jag är gravid efter UL o ännu mer när mage började växa. Inga andra symptom på hela graviditet. O då hade jag mer tid att lyssna på kroppen. Nu vill dotter ha all min uppmärksamhet:)

    Tar du Lutinus? När ska du sluta med den? Jag är rädd att sluta... Men måste sluta efter ultraljud.
  • OlNi
    pajas77 skrev 2018-02-11 18:06:13 följande:

    va kul :) jag hade testdaf igår den 13/2 men har inte vågat testat än :) känns bättre att inte testa. ruvardag 19 idag :)


    Hej! Vi är alla olika. För mig känns bättre veta allt. Jag tror jag skulle kunna test på rd 1 el 2, men jag förstår att då inte syns där ngt.... Tycker att titta på positivt test som blir starkare med varje dag känns undebart:) När planerar du testa? Skulle du inte meddela kliniken på TD igår? Eller har du TD 13/2?
  • Tiinuli
    OlNi skrev 2018-02-11 19:39:09 följande:

    Tänk positiv! Du behöver inte göra fler behandlingar,du är redan gravid. O dina test kan ändras, de blir bara starkare o starkare.

    Det blir en fin present till din sambo,jag tror den bästa presenten! Bra plan! Men jag kunde inte vara tyst,så på ruvardag 5 med positivt test sprang till sambo. Då sa han att han var säker att vi lyckas denna gången.

    För mig CB visade 2-3 på ruvardag 12, och 3+ på rd 20. Jag fick en 5 dagars odlad. Jag hade 4 st kvar i frysen sen 2015, o bara en har klarat upptining.

    Försöker hitta några symptom men känns fortfarande ingenting. Illamående bara om jag är hungrig) Dessutom trött o vill bara sova hela tiden.Förra graviditeten började tro på att jag är gravid efter UL o ännu mer när mage började växa. Inga andra symptom på hela graviditet. O då hade jag mer tid att lyssna på kroppen. Nu vill dotter ha all min uppmärksamhet:)

    Tar du Lutinus? När ska du sluta med den? Jag är rädd att sluta... Men måste sluta efter ultraljud.


    Tack för riktigt bra peppning :)

    Ja du anar inte hur svårt jag haft att inte säga nått, nästan varje dag har velat bara säga det rakt ut så plågas lite men snart så ska dela :) eller ja först tar en digital test så kan visa svart på vitt förhoppningsvis.

    Symptomen känns ju som att då är man gravid på riktigt , utan dem så tvivlar man lite...

    Ja jag tar också lutinus o lite nojjig att sluta. Dem tar slut för mig om en vecka så ganska tidigt... borde man kanske be mer utskrivet?

    När har du ultraljudet?
  • Tiinuli
    pajas77 skrev 2018-02-11 18:06:13 följande:

    va kul :) jag hade testdaf igår den 13/2 men har inte vågat testat än :) känns bättre att inte testa. ruvardag 19 idag :)


    Du måste ju testa :) eller hur långt har din klinik TD?
  • OlNi
    Tiinuli skrev 2018-02-11 22:28:10 följande:

    Tack för riktigt bra peppning :)

    Ja du anar inte hur svårt jag haft att inte säga nått, nästan varje dag har velat bara säga det rakt ut så plågas lite men snart så ska dela :) eller ja först tar en digital test så kan visa svart på vitt förhoppningsvis.

    Symptomen känns ju som att då är man gravid på riktigt , utan dem så tvivlar man lite...

    Ja jag tar också lutinus o lite nojjig att sluta. Dem tar slut för mig om en vecka så ganska tidigt... borde man kanske be mer utskrivet?

    När har du ultraljudet?


    Jag tar lutinus fram till ultraljudet 22/2 o sen måste jag sluta. Var orolig förra gången också men då hade jag ett par paket Crinone extra från förra försöket så jag kunde ta den några veckor till. Jag har gjort denna gången stimulerad FET utan ägglossning så jag har ingen gulkroppen( hoppas jag stavat rätt:). Så därför tar jag progesteron för att min kropp inte producerar ngn progesteron själv. Förra gången blev jag också gravid efter stimulerad FET. Du hade äggplockning så du har gulkroppen o den ska producera progesteron. Det går säkert bra!

    Jag pratade med läkaren o ville ha mer Lutinus men han sa att det inte behövs o efter ultraljudet moderkakan börjar producera progesteron.

    Försök göra ngt hela tiden så du har inte tid att leta efter symptom:) Det har funkat för mig.

    Bor du i Skåne? Har läst ikväll att nu har MVC i Skåne börjat erbjuda ett tidigt ultraljud alla gravida mellan v 12 o v 14. Jag vet inte hur det funkar där du bor men här var det bara ett ultraljud v 18-20 innan. Så jag hoppas på att träffa min bebis en extra gång.
Svar på tråden Ivf plussare